اصفهان- ایرنا - مدیر آموزش و پرورش سمیرم از مدیران استانی خواست تا در برنامه های بلند مدت نگاه ویژه ای به مدارس دوزبانه و چند پایه سمیرم داشته باشند.

به گزارش ایرنا، محمد نادری سمیرمی روز پنجشنبه در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: قومیت های مختلف و جامعه عشایری سال ها و قرن های زیادی است كه در كنار هم زندگی می كنند.
به گفته وی، تعامل و مراوده فرهنگی و اجتماعی عموم مردم بر روند آموزشی دانش آموزان ترك، لُر و فارس نیز اثرگذاراست و نگاهی ویژه به این گروه از فراگیران را می طلبد.
وی خاطر نشان كرد: از حدود 338 كلاس در مدارس ابتدایی سمیرم 101 كلاس در 61 مدرسه به صورت چند پایه (یك معلم با دانش آموزانی از چند پایه تحصیلی) اجرا و اداره می شود.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به نظرهای كارشناسی در سایر كشورها نیز اظهار داشت: تحصیل در كلاس های چند پایه یكی از متداول ترین و گاهی موثرترین نوع آموزش است و گفته شده یك سوم مدارس جهان دارای این نوع آموزش هستند.
نادری با بیان اینكه بیشتر این نوع مدارس در بخش های روستایی و عشایری واقع هستند و معلم این نوع كلاس ها هم به علت وجود فراگیران در چند پایه تحصیلی و هم زبان فارسی كه باید آموزش بدهد كارشان حساسیت و دقت بیشتری را می طلبد.
مدیر آموزش و پرورش سمیرم با اشاره به اینكه مدارس چند پایه هم معایبی و هم محاسنی دارند ادامه داد: نكته مهم در مورد كلاس های چندپایه مدیریت این كلاس هاست تا دانش آموزان با توجه تحصیل و نشستن چند پایه در كنار یكدیگر در شرایط مناسب آموزشی قرار گیرند.
شهرستان سمیرم دارای 169 مدرسه، حدود 10 هزار دانش آموز، یكهزار و 220 معلم و فعال فرهنگی و 800 بازنشسته نظام تعلیم و تربیت است.
این شهرستان با 100 هزار نفر جمعیت ثابت و عشایری، در 160 كیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
6022 / 7147