همدان- ايرنا- نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان گفت: ملت ما مديريت آموزش و پرورش را به غرب واگذار نمي كند، ما خودمان سند تحول بنيادين داريم و بايد بر اساس آن آينده تعليم و تربيت در آموزش و پرورش را ترسيم كنيم.

حجت الاسلام حبيب الله شعباني موثقي روز پنجشنبه در يادواره سرداران و 212 شهيد فرهنگي استان همدان با گراميداشت روز معلم افزود: روحانيِ شهيد «مصطفي قاسمي» كه چند روز پيش در همدان شهيد شد به نوعي معلم بودند و بايد ياد آن را در روز معلم زنده نگه داشت.
وي با اشاره به اينكه امروز بقاي اسلام مرهون خون هايي است كه در راه خدا ريخته شده اظهار داشت: اگر كسي مي خواهد از علم خود خير ببيند و از آن بهره ببرد، بايد به معلمش احترام بگذارد.
حجت الاسلام شعباني موثقي با اشاره به اينكه معلمان در عرصه معيشت مظلوم هستند، عنوان كرد: حل مشكل معيشت فرهنگيان بسيار مهم است چرا كه به دنبال ايجاد مشكل براي معلمان، تبعات آن بر جامعه تاثير مي گذارد.
وي وزارت آموزش و پرورش را مهمترين وزارتخانه دانست و اضافه كرد: آينده كشور به آموزش و پرورش بستگي دارد و اين معلمان هستند كه سرنوشت كشور را رقم مي زنند و نبايد آنها در موضوع معيشت مشكل داشته باشند.
امام جمعه همدان گفت: فرهنگ دست معلمان است و در فرهنگ اسلامي توجه به معلم بسيار تاكيد شده است و در تمام دولت ها در ساليان گذشته در حق معلمان كم لطفي شده است.
حجت الاسلام شعباني موثقي با اشاره به اينكه برخي نگران سند 2030 هستند، افزود: برخي از بندهاي آن مخالف صريح آيه هاي قرآن است و بر اساس تفكرات ليبرالي تنظيم شده است.
وي اضافه كرد: همدان نخبگان بسيار زيادي دارد كه بايد با مديريت وزارت آموزش و پرورش و هيات دولت آن ها را به كار گرفت.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه همدان با بيان اينكه بايد سطح مديريت بسته، باز شود تا از ظرفيت نخبگان بيشتر استفاده شود تاكيد كرد: ما تربيت شده معلمان هستيم و بايد با احترام به آنها هميشه يادشان را زنده نگه داريم.
يادواره سرداران و 212 شهيد فرهنگي استان همدان با حضور وزير آموزش و پرورش، استاندار همدان و جمعي از فرهنگيان اين استان همزمان با 12 ارديبهشت روز معلم در حسينيه امام خميني (ره) همدان برگزار شد.
9904/2087