ساري – ايرنا - سومين مراسم بزرگداشت شهداي مدافع حرم استان مازندران با محوريت شهداي خانطومان عصر پنجشنبه با حضور خانواده هاي شهدا ، مسئولان استاني و شهرستاني در گلزار شهداي شهرستان سيمرغ برگزار شد .

به گزارش خبرنگار ايرنا ، همزمان با اين يادواره ، برنامه اردوهاي جهادي براي كمك به سيلزدگان و بازسازي مناطق سيلزده استان هم آغاز شد .
با برگزاري اين برنامه 11 سري جهيزيه از سوي لشكر مردمي حضرت زينب (س ) اعم از بسيج جامعه زنان ، خيرين و خانواده شهدا به نوعروسان در مناطق مختلف سيلزده مازندران ارسال شد .
پنج سري از اين جهيزيه هاي ارسالي در شهرستان سيمرغ به نوعروسان جهيزيه از دست داده تحول مي شود و 2 سري به شهرستان نكا ، 2 سري به سوادكوه ، يك سري به ساري و يك سري هم به شهرستان مياندورود ارسال خواهد شد.
پيش از اين 10 سري جهيزيه از سوي لشكر مردمي حضرت زينب ( س ) به نوعروسان مناطق سيلزده مازندران تحويل شده بود.
همچنين امروز از سوي لشكر مردمي حضرت زينب ( س ) يكصد سبد كالا به ارزش 500 هزار توماني براي سيلزدگان مازندراني ارسال شده است .
** حضور 42 گروه اردوي جهادي به تناسب 42 شهيد مدافع حرم
فرمانده سپاه كربلاي مازندران در اين مراسم گفت : بنا بود تا امسال سومين يادواره شهداي خانطومان در شهرستان آمل برگزار شود اما به دليل حادثه سيلاب اخير و آسيب ديدن بسياري از واحد هاي مسكوني اين مراسم در شهرستان سيمرغ برگزار شد.
سيمرغ در مركز مازندران بيشترين خسارت را در دو مرحله سيل و سيلاب اواخر اسفند ماه سال 97 و اوايل فروردين امسال ديد و بر اساس آمارهاي رسمي بيشترين خانه هاي تخريبي ناشي از سيل هم در اين شهرستان ثبت شد.
سردار محمد حسين بابايي افزود : اگر شهداي خانطومان ما زنده بودند قطعا بعد از هر گونه حادثه اي لباس رزم بر تن كرده و به كمك آسيب ديدگان مي شتافتند.
وي با بيان اينكه شهداي ما در همه صحنه ها پيشتاز بوده اند ، ادامه داد : ماهم براي ادامه راه شهدا 42 گروه جهادي به نام شهداي خانطومان تشكيل داده ايم تا اين گروه ها همانند بقيه گروههاي جهادي به كمك آسيب ديدگان سيل بروند.
فرمانده سپاه كربلاي مازندران با اظهار اين كه ادامه راه شهدا ، ادامه راه جهاد است ، گفت : با كارهاي جهادي مي توانيم ادامه دهنده راه شهدا باشيم.
** شكست استكبار در برابر ايران مفتضحانه بوده است
خطيب و فعال فضاي مجازي هم در اين مراسم ، گفت : برگزاري يادواره شهداي خانطومان كمتر از رشادت نيست ، بنا بر اين با برگزار شدن چنين مراسمي شما به عرش الهي نزديك شده آيد.
حجت الاسلام احسان بي آزار تهراني با بيان اينكه به تعبير مقام معظم رهبري شهداي مدافع حرم حكم دو شهيد را دارند ، افزود : شهداي مدافع حرم در حالي از خانواده خود گذشتند كه بيش از 80 درصد از خاك سوريه به دست داعش بود اما آنان با نثار جانشان داعش را سرنگون كرده اند .
وي با اعلام اينكه با سرنگوني داعش صداي خرد شدن استخوان استكبار جهاني به گوش رسيد ، گفت : استكبار جهاني در برابر ملت ايران به طور مفتضحانه اي شكست خورده است چرا كه او عليه ايران در منطقه براي تشكيل داعش هفت تريليون دلار هزينه كرد اما با ايستادگي و اتحاد ملت ايران تمام نقشه هايش نقش برآب شد .
بي آزار تهراني در خصوص حادثه اخير سيلاب در مناطق مختلف كشور هم گفت : بعد از حادثه سيلاب تمام نيروهاي بسيج ، سپاه ، هلال احمر ، ارتش و مردمي آتش به اختيار به كمك سيلزدگان شتافته اند اما متاسفانه در برخي از مديريت ها عدم حضور را شاهد بوده ايم .
وي افزود : حتي بعد از وقوع سيلاب بيش از چهار هزار و 800 طلبه در پل دختر براي كمك به سيل زدگان حاضر شده اند كه اينها تماما نشان از همدلي گروهاي جهادي و مردمي است .
استان مازندران 10 هزار و 400 شهيد دارد كه از اين تعداد 42 شهيد از مدافعان حرم هستند. 13 تن از شهداي مدافع حرم مازندران در منطقه خانطومان سوريه در ارديبهشت ماه سال 95 توسط گروهك تكفيري داعش به شهادت رسيدند كه تنها پيكر چهار نفر به استان بازگردانده شده است.
7334/1654