تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی از افزایش شمار تلفات درگیری ها در پایتخت لیبی خبر داد و اعلام كرد كه درگیری میان نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر در حومه طرابلس، تاكنون376 كشته و یكهزار و 822 زخمی به جا گذاشته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از شبكه خبری فرانس 24، این سازمان در بیانیه ای افزود: با وجود ادامه درگیری میان دو طرف، نشانه ای از نزدیك بودن پایان این درگیری ها دیده نمی شود.
دفتر سازمان بهداشت جهانی در لیبی از طرفین درگیر خواست هرچه سریع تر به جنگ پایان دهند.
حدود یك ماه از درگیری میان نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج به عنوان دولت مورد تائید جامعه جهانی و نیروهای وابسته به ژنرال حفتر می گذرد.
ناآرامی های اخیر در طرابلس دستكم 45 هزار نفر را از مناطق درگیری فراری داده است.
ماریا دو واله معاون فرستاده سازمان ملل به لیبی یكشنبه گذشته در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه اوضاع انسانی در طرابلس را خطرناك توصیف و اعلام كرد كه احتمال وخیم تر شدن آن وجود دارد.
لیبی از 15 فروردین و همزمان با دستور حفتر فرمانده ارتش ملی لیبی به نیروهای تحت امرش برای حمله به طرابلس، بار دیگر متشنج است.
این كشور از زمان اقدام نظامی تحت حمایت 'ناتو' برای سرنگونی 'معمر قذافی' رئیس جمهوری مخلوع این كشور در سال 2011 صحنه آشوب و نآارامی بوده است.
ناآرامی ها در لیبی به ایجاد مجموعه ای از شبه نظامیانی منجر شده كه به دنبال كنترل بر این كشور هستند.
ژنرال حفتر حامی یك دولت رقیب در شرق لیبی است كه از به رسمیت شناختن دولت وفاق ملی به ریاست السراج مورد حمایت جامعه بین الملل خودداری می كند.
پس از سرنگونی قذافی، لیبی به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست السراج در طرابلس در غرب كشور تشكیل شد كه مورد حمایت جامعه جهانی است.
همزمان نیز یك دولت موازی در شهر 'طبرق' در شرق لیبی با حمایت مجلس نمایندگان به ریاست 'عقیله صالح' و حفتر فرمانده ارتش، اعلام موجودیت كرد.
كشورهای عربستان، امارات، مصر از حامیان ژنرال حفتر هستند.
شبد**1480**1010