كرمان - ايرنا - معاون توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمان گفت : با تمهيدات از پيش تعيين شده براي مقابله با هجوم احتمالي ملخ هايي صحرايي ، از خسارت ملخ ها به مزارع اين استان جلوگيري شد .

محمدرضا پورخاتون روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: سازمان خوار و بار جهاني از بهمن ماه احتمال وجود ملخ ها را به استان هايي از جمله كرمان اخطار و هشدار داده بود.
وي با بيان اينكه مراتع، مزارع و باغات استان كرمان تا حدود 25 روز گذشته عاري از وجود ملخ هاي صحرايي بود اما طي 2 هفته مواردي از حضور ملخ هاي صحرايي در برخي مناطق شمال اين استان گزارش شد.
پورخاتون با اشاره به هجوم ملخ ها طي هفته گذشته در مناطق تك فرهاد و تك سيف الدين شهرستان ريگان تصريح كرد: بعد از بازديد كارشناسان و تاييد وجود ملخ در مراتع اين شهرستان مبارزه شيميايي عليه ملخ هاي صحرايي آغاز شد.
وي با تاكيد بر اينكه اقتصاد ريگان وابسته به كشاورزي است تصريح كرد: اگر جمعيت ملخ ها در ريگان مهار نمي شد خسارات جبران ناپذيري را به بخش كشاورزي اين منطقه وارد مي كرد.
پورخاتون با بيان اينكه سه هزار هكتار از اراضي آلوده به ملخ صحرايي در شهرستان ريگان سم پاشي شد اظهار داشت : اكنون وضعيت جمعيت ملخ در ريگان كنترل شده اما نگراني وجود توده و كلني ملخ ها در اين شهرستان هنوز رفع نشده كه نيازمند مراقبت بيشتر است .
به گفته اين مسئول ممكن است تا 10 تا 15 روز آينده به دليل تخم ريزي جمعيت ملخ ها در ريگان زياد شود كه تمهيدات لازم براي وقوع چنين امري انديشيده شده است .
پورخاتون با اشاره به اينكه گزارش هايي از بم، راين و ماهان نيز در زمينه رويت ملخ هاي صحرايي دريافت شده است افزود:در صورتي كه در آينده نزديك درگير جمعيت ملخ هاي صحرايي شويم بايد با بسيج همگاني با ان مبارزه كرد.
وي از كشاورزان خواست در صورت مشاهده ملخ ها بلافاصله مسئولان و مراكز خدماتي كشاورزي را مطلع كنند.
3029/ 5054