اصفهان - ايرنا - مدير حوزه علميه خواهران استان اصفهان گفت: اساس اسلام بر انديشه اي استوار است كه فرهنگ و هنر راه وصول به اهداف عالي آن است.

به گزارش ايرنا،حجت الاسلام و المسلمين بهرامي روز شنبه در آيين اختتاميه جشنواره فرهنگي هنري امين اظهارداشت: هنر خلق همه زيبايي هاست و ا گر در خدمت دين قرار گيرد ارزشمند خواهد شد.
وي اظهارداشت: عالي ترين جلوه هاي هنري توسط كامل ترين انسان در قالب قرآن مجيد هدايت بشر را تا قيامت به عهده گرفته است.
مدير حوزه علميه خواهران اصفهان ادامه داد : انقلاب اسلامي بركات فراواني داشته است و يكي از آنها ايجاد حوزه هاي علميه خواهران و تجميع قشر عظيم تاثيرگذاري از خواهران در اين قالب است.
وي با بيان اينكه تبليغ دين تنها گزارش دهي نيست و بايد به وسيله هنر و با زبان روز معارف اسلامي را به تشنگان ارائه كرد، گفت: هنر حوزه هاي علميه آن است كه با زبان روز و بهره گرفتن از قالب هاي هنري مانند شعر، داستان، طنز، گرافيك، فيلم و كليپ تبليغ دين كرد و حوزه علميه خواهران مي توانند در اين عرصه هاي هنري موفق تر عمل كند.
بهرامي ادامه داد: امروز غرب هر امكاني داشته به مصاف آورده است ولي ما در ابتداي راه قرار داريم و مي توانيم در اين جنگ نابرابر فرهنگي معارف تشيع را در قالب جديد و به زبان روز منتشر كنيم.
وي اضافه كرد: اين جشنواره نقطه شروع خوبي است و به طور قطع با رايزني هاي حوزه علميه خواهران و دفتر تبليغات اسلامي استان در شكوفايي اين مسير تلاش خواهيم كرد.
همچنين دبير جشنواره فرهنگي هنري امين در اين آيين گفت: هر پيامبري به منظور بهره گرفتن از هنر رايج روز و جلوگيري از انحراف اين هنرها دين خود را از جنس همان هنر مطرح كرده است.
علي اكبر صافي اصفهاني افزود: جشنواره فرهنگي هنري امين براي اولين بار در كشور در حوزه هاي علميه خواهران برگزار شد.
وي ادامه داد: در اين جشنواره 800 اثر در كمتر از سه ماه و با كمترين تبليغات به دبيرخانه جشنواره رسيد كه نشان مي دهد نبايد اين پرچم بر زمين گذاشته شود و مسولان ري حوزه هاي علميه خواهران بايد در اين زمينه پويا تر عمل كنند.
مدير حوزه علميه مجتهده امين با بيان اينكه حوزه هاي علميه خواهران يكي از نهادهاي مولود انقلاب اسلامي است، افزود: بايد در چهلمين سال پيروزي انقلاب اين نهاد با چهره اي جديد به ايران و دنيا معرفي شود.
وي با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در گام دوم در خصوص فرهنگ و هنر اضافه كرد: همانطور كه رهبر معطم انقلاب فرمودند در برابر آرايش جديد دشمن نيروهاي انقلابي ها بايد آرايش جديد بگيرند.
فراخوان جشنواره فرهنگي هنري امين با هدف شناسايي و رتبه‌بندي آثار و دستاوردهاي فرهنگي هنري طلاب خواهر استان اصفهان در رشته هنرهاي ادبي، تجسمي، تصويري و شفاهي در بهمت ماه اعلام شد و طي اين مدت بيش از 800 اثر به دبيرخانه جشنواره رسيده است.
در حاشيه اختتاميه اين جشنواره نمايشگاهي از آثار هنري طلاب خواهد در معرض ديد شركت كنندگان قرار گرفته بود.
6026// 7134