محمدحسن زدا روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره گلایه های برخی از مراجعان به مراكز درمانی و بیمارستانی و شعب تامین اجتماعی در سطح كشور افزود: حل این مشكل در گرو گسترش خدمات غیرحضوری است كه به زودی این موضوع انجام داده می شود.
وی اضافه كرد: به همین منظور 60 سرویس از خدمات سازمان تامین اجتماعی را در اختیار مردم قرار می دهیم كه مردم از منازل خود كار را انجام دهند و دیگر نیازی به مراجعه مردم به شعب این سازمان نباشد.
زدا افزود: مطالعات زیادی در این زمینه انجام شده است كه باید چه كارهایی انجام دهیم كه این مشكل ریشه ای و اساسی حل شود، به این نتیجه رسیدیم كه خدمات غیرحضوری را افزایش دهیم كه قرار است 60 مورد این خدمات تا چند روز آینده انجام می شود و تا پایان سال 200 مورد خدمت غیرحضوری را اجرایی خواهیم كرد.
وی ادامه داد: اگر بتوانیم امسال 200 مورد از خدمات به بیمه شدگان و مستمری بگیران را بتوانیم به صورت غیرحضوری كنیم و مردم از منزل خدمت بگیرند، اتفاقات خوبی در سازمان تامین اجتماعی رخ خواهد داد و سپس با تغییر ساختار شعب تامین اجتماعی نیز شكل جدیدی از شعب به مردم ارائه می شود.
سرپرست سازمان تامین اجتماعی افزود: در حال حاضر خدماتی مانند سوابق بیمه ای، لیست حق بیمه كارفرمایان، پرداخت حق بیمه افراد بیمه شده، بسیاری از خدمات بیمه ای و درمانی به صورت الكترونیكی و غیرحضوری به مردم ارائه می شود كه در صورت افزایش خدمات غیرحضوری، بخشی از مشكلات مردم در مراجعه به مراكز و شعب تامین اجتماعی حل خواهد شد.
به گزارش ایرنا، برخی از خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی، دریافت لیست و حق بیمه كارگران، سامانه ایرانیان خارج از كشور، ارائه برگ پرداخت غیر حضوری (اینترنتی) بیمه شدگان اختیاری و حرف و مشاغل آزاد، ابلاغ احكام مطالباتی كارفرمایان و پیمانكاران تامین اجتماعی، ارائه بدهی كارفرمایان تامین اجتماعی، ارائه سوابق و رسیدگی به اعتراض بیمهشدگان تامین اجتماعی، صدور دفترچه درمانی تامین اجتماعی غیرحضوری، نرم افزار تعویض غیرحضوری دفترچه كارگزار، ارائه تاییدیه استحقاق درمان غیرحضوری و ثبت درخواست و اعتراض بیمه شدگان وكارفرمایان است.
همچنین پرداخت غرامت دستمزد برای بیمه شده تامین اجتماعی، پرداخت كمك هزینه ازدواج، پرداخت كمك هزینه بارداری، پرداخت كمك هزینه پروتز و اروتزها، پرداخت كمك هزینه سفر، ارائه فیش حقوق و احكام افزایش سالانه به مستمری بگیران، سامانه نوبت دهی اینترنتی، ارائه خدمات سرپایی مراكز درمانی، ارائه خدمات گروه كمیسیون پزشكی، رسیدگی به شكایات از مراكز درمانی تامین اجتماعی از طریق تلفن گویا یا مركز تماس ١٤٢٠ ، تائید نسخ دارو و پاراكلینیك از دیگر خدمات غیرحضوری تامین اجتماعی به شمار می رود.
سازمان تامین اجتماعی با حدود 42 میلیون نفر بیمه شده و مستمری بگیر، خدمت بیمه ای و درمانی به افراد زیرپوشش ارائه می دهد.
این سازمان دارای مراكز مختلف بیمه ای و درمانی است و 356 بیمارستان و درمانگاه تامین اجتماعی بخش قابل توجهی از خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان را به صورت رایگان تامین می كند.
بخش بیمه ای تامین اجتماعی دارای 480 شعبه در سراسر كشور است و خدمات بیمه ای این سازمان از طریق این واحدها به جامعه تحت پوشش ارائه می شود. همچنین برای تسهیل امور و دسترسی آسان تر مردم به خدمات تامین اجتماعی، شعب اقماری و كارگزاری های این سازمان نیز به عنوان واحدهای وابسته به شعب، مشغول فعالیت هستند.
اجتمام* 7268*9105
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
تهران - ایرنا - سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: یكی از مشكلاتی كه اكنون برخی از مراجعه كنندگان با آن مواجه هستند دریافت خدمات مختلف در این سازمان است به همین منظور سعی می شود تا پایان سال جاری 200 نوع خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری می شود.