زنجان - ايرنا - رئيس هيات بدنسازي و پرورش اندام استان زنجان گفت: پراكندگي باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام اين استان مناسب نيست و اين موضوع، مشكلات باشگاه داران را مضاعف كرده است.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، مهران زرگري در نخستين نشست سالانه هيات بدنسازي و پرورش اندام زنجان كه با حضور مديران باشگاه هاي اين استان برگزار شد، افزود: فاصله قانوني باشگاه هاي پرورش اندام و بدنسازي از يكديگر بايد رعايت شود تا هيچ باشگاهي متضرر نشود.
وي اظهار داشت: متاسفانه طبق آيين نامه وزارت ورزش و جوانان، هيچ گونه حريمي براي محل باشگاه ها در نظر گرفته نشده و اين امر موجب شده است تا در يك محدوده جغرافيايي شاهد فعاليت چند باشگاه باشيم كه اين معضل نارضايتي شديد تعدادي از باشگاه داران را در پي داشته است كه اميدواريم حداقل حريم قانوني كه ۵۰۰ متر از سوي اين هيات پيشنهاد مي شود رعايت شود.
وي بر بازرسي و نظارت مستمر بر باشگاههاي پرورش اندام و بدنسازي در زنجان تاكيد كرد و اظهار داشت: محيط باشگاه ها به منظور فعاليت و تمرين ورزشكاران بايد سالم باشد تا خانواده ها با انگيزه و اطمينان بيشتري فرزندان خود را به دست مربيان بسپارند.
رئيس هيات بدنسازي و پرورش اندام استان گفت: باشگاه ها موظف هستند سقف شهريه دريافتي كه در جلسه نرخ گذاري سال ۹۸ اداره كل ورزش و جوانان استان زنجان و بدون احتساب ۹ درصد ارزش افزوده به مبلغ 970 هزار ريال تعيين شده است را رعايت كنند.
زرگري با بيان اينكه مديران باشگاه ها در راستاي سالم سازي جامعه حركت كرده و وظايف سنگيني را عهده دار هستند، تصريح كرد: باشگاهداران روزهاي سختي را متحمل هستند و برخي باشگاه ها در شرف ورشكستگي بوده و اين جاي تاسف است.
رئيس هيات پرورش اندام استان زنجان با بيان اينكه اين هيات با تمام وجود در خدمت باشگاهداران است، گفت: باشگاهداران در واقع چرخ هيات را به گردش درمي آورند و با تربيت ورزشكاران، زمينه را براي رشد و تعالي اين رشته ورزشي فراهم مي سازند.
زرگري اظهار داشت: هيات پرورش اندام در ساماندهي باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام استان تلاش وافر دارد اما متاسفانه در صدور پروانه براي تاسيس باشگاه ها هيچ سهمي ندارد و در كمسيون ماده پنج اداره كل ورزش و جوانان زنجان، جايگاهي براي هيات در نظرگرفته نشده است.
وي افزود: متولي صدور پروانه بايد هيات باشد كه متاسفانه اين امر ناديده گرفته شده است كه نياز به بازبيني و تغيير رويه است.
زرگري با اشاره به اينكه هيات بدنسازي و پرورش اندام تلاش دارد تا ارتباط خود با باشگاه ها را بهتر و بيشتر كند، گفت: ورزش بدنسازي و پرورش اندام، رشته اي هزينه بر است و با توجه به شرايط اقتصادي حاكم نيز وضعيت باشگاه هاي اين استان روز به روز بحراني تر مي شود.
وي با بيان اينكه باشگاه هاي فاقد مجوز براي ادامه فعاليت رسمي بايد نسبت به اخذ پروانه اقدام كنند، تصريح كرد: اگر متوليان امر ورزش زنجان از فعاليت باشگاههاي فاقد پروانه جلوگيري به عمل نياورند در اين صورت ممكن است برخي پيشامدها و ناهنجاري هاي اتفاق بيفتد كه خوب و زيبنده اين ورزش پرطرفدار نخواهد بود.
وي با تاكيد براينكه بر اساس قانون و مقررات و ضوابط، فعاليت باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام فاقد مجوز، غيرقانوني است، اظهار داشت: اگر با باشگاه هاي فاقد مجوز با مماشات رفتار شود به حتم ضربه هاي مهلكي بر پيكر اين رشته ورزشي وارد خواهد آمد كه جبران آن سخت و مشكل خواهد بود.
زرگري تصريح كرد: هيات بدنسازي و پرورش اندام زنجان فقط در قبال فعاليت باشگاه هاي داراي پروانه كار مسئوليت دارد و اگر در باشگاه هاي فاقد مجوز اتفاق يا مشكلي پيش بيايد در اين صورت عواقب آن متوجه متوليان ورزش خواهد شد.
رئيس هيات پرورش اندام و بدنسازي استان زنجان گفت: فعاليت باشگاه هاي پرورش اندام و بدنسازي در سطح اين استان بدون داشتن مربي كارت دار، قابل توجيه نيست و هيچ باشگاهي بدون وجود مربي حق فعاليت ندارد كه در غير اين صورت اگر اتفاقي در باشگاه رخ دهد در اين صورت خود باشگاهدار بايد پاسخگو باشد.
زرگري افزود: براي رونق بخشي به باشگاه ها بايد از مربيان مجرب و توانمند بهره گرفت و به دورهاي بازآموزي نيز توجه ويژه شود تا اين مربيان با دانش و مسايل روز و نوين اين رشته ورزشي آشنا شوند.
زرگري ادامه داد: باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام، حق عرضه و تجويز دارو و مكمل هاي غذايي مجاز يا غيرمجاز را ندارند و در صورت مشاهده بر اساس قانون با خاطيان برخورد و باشگاه مربوطه نيز پلمب خواهد شد.
وي افزود: همواره هشدارهاي لازم در خصوص عرضه و تجويز نكردن دارو و مكمل هاي غذايي در باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام به مديران و مربيان باشگاه ها داده شده است و به منظور آسيب نديدن ورزشكاران كه امانت خانواده ها در دستان ما است، انتظار مي رود از اين كار به جد پرهيز شود.
زرگري با بيان اينكه باشگاهداران نان عشق خود را مي خورند اما اين روند تا كي مي تواند ادامه داشته يابد بر شكل گيري اتحاديه باشگاه هاي بدنسازي و پرورش اندام در زنجان تاكيد كرد و اظهار داشت: هيات در راستاي تشكيل اين اتحاديه تلاش وافر دارد تا بتواند از حق و حقوق باشگاهداران به شكل اصولي و منطقي دفاع كند.
رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان زنجان گفت: اين اداره با تمام وجود حامي باشگاهداران است اما انتظار مي رود آنان نيز به قوانين و مقررات پايبند باشند.
عذرا واسعي افزود: تا جاييكه مقدور است به باشگاه ها كه بازوان اداره كل ورزش و جوانان در جهت توسعه و رشد تعالي ورزش هستند در جهت رفع مشكلات كمك مي كنيم.
وي اظهار داشت: شكل گيري اتحاديه، تحت پوشش قرار گرفتن فعالان در اين عرصه ورزشي بيمه ورزشي، بيمه باشگاهداران از اولويت هاي اين اداره است و از سويي نير تلاش مي كنيم تا هيچ باشگاهي مگر در شرايط خاص پلمب نشود.
واسعي گفت: برخي باشگاهداران به وجود حريم و بعضي نيز به نبود حريم، معترض هستند اما با اين وجود تمام تلاش خود را بكار مي بنديم تا حريم ها رعايت شود.
6084/3088