مهاباد - ايرنا - رييس اداره حفاظت محيط زيست بوكان گفت: 20 شكارچي قديمي و زنده گير اين شهرستان با اظهار پشيماني از شكار و زنده گيري پرندگان 50 بال كبك را آزاد و در دامان طبيعت رها كردند.

رحيم عبدالكريمي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: اين شكارچيان در سايه اين اقدام خداپسندانه با طبيعت آشتي كردند و به صيانت از حيات وحش متعهد شدند؛ آنان با اين اقدام خود از ساير شكارچيان خواستند تا با نگاهي متفاوت به شكار، كرامت انساني را در خود بيدار كنند.
وي ادامه داد: اين اقدام زيست محيطي با حضور جمع زيادي از مردم طبيعت دوست، كاركنان اداره حفاظت محيط زيست، دوستداران و انجمن دوستداران محيط زيست در ارتفاعات كوه «برده زرد» اين شهرستان برگزار شد.
«عبدالكريمي» با بيان اينكه مسن ترين شكارچي در اين مراسم بيش از 70 سال سن داشت، بيان كرد: اين شكارچي كه 50 سال سابقه فعاليت شكار پرندگان را داشت در ماه هاي نخست بهار با عهدي كه با خود بسته بود شكار را كنار گذاشت و با طبيعت آشتي كرد.
رييس اداره حفاظت محيط زيست بوكان اضافه كرد: اين عمل شكارچيان را اقدامي در جهت ترويج فرهنگ دوستي با طبيعت عنوان كرد و افزود: در اين مراسم ضمن رهاسازي 50 بال كبك، به نشانه نارضايتي از شكار و زنده گيري حيوانات، قفس‌هاي چوبي نيز به آتش كشيده شد.
وي افزود: در سال گذشته نيز شكارچيان نادم بيش از 300 بال كبك را در سطح اين شهرستان رهاسازي كردند.
عبدالكريمي اضافه كرد: مردم ايران هم از نظر تاريخي و ملي و هم از نظر باورهاي اعتقادي و تاكيدات اسلامي و قرآني به حفظ و صيانت از محيط زيست توصيه شده‌اند.
به گزارش ايرنا، اين چهارمين بار است كه شكارچيان بوكاني به صورت دسته جمعي و خودجوش با اظهار ندامت از شكار با طبيعت آشتي مي كنند.
تاكنون بيش از 100 نفر در بوكان شكار پرنده كبك را كنار گذاشتند و ادوات شكار خود را آتش زده و كبك هاي دربند خود را در دامن طبيعت آزاد كرده اند.
7510/6185/3072