تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۴

اصفهان - ايرنا- فرماندار فريدن گفت: شوراها برآمده از خواست و اراده مستقيم مردم هستند، از اين رو برخورداري آنان از پشتوانه حمايتي نهادهاي اجرايي و اداري ضروري است.

به گزارش ايرنا، سيد تقي معين الديني روز يكشنبه در گردهمايي اعضاي پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستاهاي فريدن در سالن 17 شهريور اين شهرستان، افزود: شوراها، مصداق بارز سيره نبوي، آموزه هاي اسلامي و جمهوريت هستند كه با تكيه بر همين اصول روز به روز موثر تر واقع شده اند.
به گفته وي شوراها منشا خدمات ارزنده در راستاي مطالبات عمومي و درخواست هاي مردمي است.
معين الديني به جايگاه شورا در انديشه امام راحل(ره) و نظام اجرايي و سياسي كشور اشاره و بيان كرد: برغم اين جايگاه ارزشمند و فاخر، همچنان اجراي اين قانون مترقي در برخي بخش ها با مشكلات و محدوديت هايي مواجه است كه بايد برطرف گردد.
معين الديني با قدرداني از تلاش هاي اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاهاي فريدن، افزود: تكاپو، پيگيري و وجود روحيه خدمت در شوراها اثر مستقيمي بر ساير بخش هاي اجرايي كشور گذاشته است ، به طوري كه حمايت اين بخش ها را بر انگيخته است.
به گفته وي از زمان داير شدن دهياري ها در كشور تا اكنون نزديك به 20 هزار ميليارد تومان اعتبار در اختيار دهياري هاي كل كشور قرار گرفته است كه از اين ميزان افزون بر 15 ميليارد تومان در دولت يازدهم اتفاق افتاده است كه نشان از توجه دولت به دهياري ها و شوراها به عنوان نهاد مردمي دارد.
فرماندار فريدن خاطرنشان كرد: شوراها در مسير خدمت رساني و پيگيري مطالبات مردم، سختي هاي بسياري را متحمل مي شوند كه در بيشتر موارد به چشم نمي آيد.
امام جمعه داران(بخش مركزي فريدن) برخورداري ازخلق نبوي را مهم ترين شاخصه شوراها دانست و افزود: شوراها به دليل آنكه به طور مستقيم با مشكلات و نارضايتي هاي مردم سر و كار دارند بايد به رافت اسلامي و پرهيز از دخالت دادن ديدگاه هاي شخصي در شورا توجه كنند.
حجت الاسلام اسماعيل سياوشي اضافه كرد: مسوولان منطقه اي و استاني بايد با حمايت ويژه از شوراها زمينه خدمت گسترده به مردم را فراهم كنند.
وي شوراها را ظرفيتي ارزشمند براي حركت در مسير توسعه و آباداني دانست و افزود: سوره اي به همين نام در قرآن نشان دهنده جايگاه فاخر اين نهاد مردمي در جامعه است.
به گزارش ايرنا، در اين گردهمايي كه با اجراي برنامه هاي ديگري مانند موسيقي سنتي، شاهنامه خواني و سرود همراه بود با اهداي لوح تقدير و هدايايي از اعضاي شوراهاي شهر و روستاهاي فريدن قدرداني شد.
فريدن با 2 شهر و 28 روستا و جمعيت بيش از 49 هزار نفر در 140 كيلومتري غرب استان واقع است.
6026/9861