بیروت- ایرنا- «شیخ عبدالامیر قبلان» رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان روز یكشنبه تأكید كرد؛ وظیفه امروز اعراب و مسلمانان حمایت از مردم فلسطین است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان (NNA)، وی تجاوزهای مستمر اسرائیل به نوار غزه را محكوم و آن را ادامه قلدرمآبی صهیونیست ها علیه فلسطینیان برای تحت فشار قرار دادن آنها برای پذیرش طرح موسوم به معامله قرن دانست.
رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با تأكید بر اینكه معامله قرن با ایستادگی ملت فلسطین و شجاعت مقاومت ناكام مانده است، تصریح كرد: مقاومت با شلیك موشك های جدید به سوی فلسطین اشغالی و ناكامی سامانه گنبد آهنین در رهگیری آن، معادله بازدارندگی جدیدی بر دشمن تحمیل كرد.
شیخ قبلان بر اراده قوی و عزم راستین نیروهای مقاومت درود فرستاد و با تأكید بر همبستگی و مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگران، آن را شرط تحقق پیروزی دانست.
وی همچنین تصریح كرد؛ ضرورت دارد تا اعراب و مسلمانان با هرگونه عادی سازی روابط با صهیونیست ها مخالفت كنند.
دور جدید درگیری میان گروه های مقاومت فلسطین با رژیم كودك كش صهیونیست از روز گذشته (شنبه) با حمله بالگردهای نظامی این رژیم به مناطق مسكونی غزه آغاز و با پاسخ كوبنده مقاومت ادامه دارد.
تاكنون و در جریان حملات جنگنده- بمب افكن های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف و مسكونی نوار غزه 12 فلسطینی شهید و بیش از 73 نفر دیگر زخمی شده اند كه در بین آنان یك كودك 17 ماهه شیرخوار نیز به همراه مادر خود به شهادت رسیده است.
نیروهای مقاومت از جمله جنبش جهاد اسلامی فلسطین و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واكنش به حملات رژیم صهیونیستی اعلام كردند كه پاسخ این حملات را خواهند داد.
بر اساس اعلام منابع صهیونیست، تاكنون 600 موشك از غزه به مناطق اشغالی شلیك شده است.
شبس**خاورم*9329*1436**1613