تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

مهاباد - ايرنا - جانشين فرمانده انتظامي بوكان گفت: 35 كيلوگرم مواد مخدر از ابتداي سال جاري تاكنون در اين شهرستان كشف و ضبط شده است.

به گزارش ايرنا، سرهنگ منصور احدي روز يكشنبه در جلسه شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر بوكان افزود: امسال همچنين سه شبكه توزيع مواد مخدر در اين شهرستان شناسايي و متلاشي شده است.
وي بيان كرد: در اين مدت علاوه بر كشف ترياك كه بيشترين كشفيات انتظامي اين شهرستان را تشكيل مي دهد، ديگر مواد مخدر از نوع شيشه، متادون، گراس و قرص هاي روانگردان كشف و ضبط شده است.
وي با اشاره به اينكه تاكنون 145 معتاد متجاهر نيز در اين شهرستان شناسايي و دستگير شده، اظهار داشت: بيشترين معتادان متجاهر دستگير شده در ايام تعطيلات نوروز بود كه به كمپ هاي ماده 15 ديگر شهرستان هاي همجوار اعزام شدند.
جانشين فرمانده انتظامي بوكان ادامه داد: افراد اعزام شده به كمپ هاي ماده 15 طبق قانون تا 75 روز بايد در آنجا نگهداري شوند و آزادي اين افراد منوط به دستور دادستاني است.
سرهنگ احدي در خصوص قليان سراها نيز گفت: از نظر قانوني عرضه قليان در جامعه جرم محسوب نمي شود ولي بايد از حالت زيرزميني خارج و در معرض ديد عموم باشد.
سرپرست فرمانداري بوكان نيز در اين جلسه مهم ترين مشكل اين شهرستان را نبود مركز كمپ ترك اعتياد ماده 15 عنوان كرد و گفت: در شهرستاني كه بيش از 250 هزار نفر جمعيت دارد و از نظر نيروي انساني شرايط و پتانسيل خاصي دارد، شايسته نيست كه مركز كمپ ترك اعتياد نداشته باشد.
لقمان خسروپور اظهار داشت: شهر متعلق به همه ما بوده و بايد تلاش كنيم كه تا پايان خرداد ماه مركز ترك اعتياد در اين شهرستان فعال شود و همه ارگان هاي مرتبط بايد تلاش خود را در اين مورد به كار گيرند.
وي افزود: در حال حاضر 130 قليان سرا در بوكان فعال است كه بايد با تعيين ضوابط، زير چتر حمايت يكي از اتحاديه هاي صنفي قرار گيرند تا بر آنها نظارت شود.
به گزارش ايرنا شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر بوكان در سال گذشته 112 مصوبه داشته كه 105 مصوبه آن به اجرا درآمده و مابقي نيز در دست اجراست.
در سال گذشته بيش از 25 كارگاه آموزشي در خصوص اعتياد با مشاركت ادارات بوكان و انجمن هاي مردم نهاد برگزار شده و بيش از 10 برنامه فرهنگي مختلف نيز با موضوع اعتياد در اين شهرستان اجرا شده است.
7510/6185/2093