سنندج - ایرنا - رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس كردستان گفت: این بسیج در راستای محرومیت زدایی در روستاهای كردستان 2 هزار و ۳۹۶ پروژه عمرانی در این استان اجرا شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر عزیزی فر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به این استان در سال 1388 تا 1396 در این استان 2 هزار و 936 طرح عمرانی با 440 میلیارد ریال اعتبار اجرا شده است.
وی اضافه كرد: همچنین در این مدت 278 میلیارد ریال تسهیلات زودبازده پرداخت شده كه متقاضیان موفق شده اند ۱۰ هزار و ۵۵۱ شغل شامل سه هزار و ۲۳۱ شغل به صورت مستقیم و هفت هزار و ۳۲۰ شغل غیر مستقیم ایجاد كنند.
عزیزی فر افزود: سال گذشته ساخت 250 واحد مسكن مددجویان كمیته امداد با اعتبار 90 میلیارد ریال آغاز شد و تاكنون 130 واحد آن تحویل این مددجویان شده است.
وی اظهار داشت: برای سال ۹۸ نیز احداث ۲۵۰ واحد برای مددجویان كمیته امداد و احداث ۱۰۰ واحد برای مددجویان بهزیستی كه دارای بیشتر از دو فرزند معلول هستند در استان برنامه ریزی شده است.
عزیزی فر یادآور شد: در سیل اخیر 500 واحد مسكونی روستایی كردستان دچار آسیب و یا تخریب شد كه بازسازی ۴۰۰ واحد از این تعداد بر عهده سازمان بسیج سازندگی قرار گرفته است.
رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس استان كردستان افزود: با برنامه ریزی هایی كه صورت گرفته سعی می‌كنیم ۷۵ گروه جهادی پایگاه محور را در استان ساماندهی كنیم و در مناطق هدف با شعار محرومیت زدایی مستقر كنیم.
عزیزی فر به طرح كرامت نیز اشاره كرد و گفت: در زمینه عمرانی طرح كرامت نیز تا پایان سال گذشته سه طرح در محله‌های حاشیه شهر سنندج اجرا و چهار طرح نیز در محله‌های حاشیه‌های شهر قروه و سنندج در دست اقدام است كه تا پایان خرداد ماه به پایان می‌ رسد.
وی افزود: آغاز عملیات اجرایی شش طرح دیگر نیز در این شهرها در سال جاری در دستور قرار قرار گرفته كه در مجموع برای اجرایی شدن این طرح‌ ها 40 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود كه تاكنون 22 میلیارد ریال آن صرف شده است.
وی به فعالیت‌هایی كه بسیج سازندگی در زمان بحران سیل در مناطق مختلف كشور انجام داد، اشاره كرد و اظهار داشت: بازسازی كوهدشت لرستان به بسیج سازندگی كردستان واگذار شد كه ۳۵۰ واحد مسكونی آسیب دیده در این منطقه بازسازی شد.
رئیس بسیج سازندگی سپاه بیت المقدس استان كردستان با بیان اینكه در سیل اخیر راه روستایی ۶۱ روستای این منطقه مسدود شده بود كه این راه‌ها نیز بازگشایی شد افزود: هشت گروه جهادی پزشكی در دو نوبت به این منطقه اعزام شده و دو هزار و ۲۰۰ نفر را ویزیت كردند.
وی اضافه كرد: در زلزله كرمانشاه نیز ساخت مسكن برای مددجویان بهزیستی در منطقه ثلاث باباجانی بر عهده سازمان بسیج سازندگی كردستان قرار گرفت كه در این راستا هشت واحد با اعتبار 6 میلیارد ریال احداث شد.
عزیزی فر اظهار داشت: در سال ۹۸ یك برنامه جدید با عنوان گروه‌های جهادی محله محور و پایگاه محور در دستور كار قرار گرفته كه بر اساس این طرح از ظرفیت مردمی همان منطقه استفاده شده و بسیج مردم و امكانات موجود مشكلات منطقه شناسایی و رفع می ‌شود.
6108 / 3034