اصفهان - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري اصفهان گفت: اقلام مورد نياز مردم در ماه رمضان به نرخ تنظيم بازار توزيع و عرضه مي شود.

سيد حسن قاضي عسگر روز سه شنبه در جلسه ستاد تنظيم بازار در استانداري اصفهان افزود: در اين راستا هيچ گونه نگراني در خصوص تامين اقلام ضروري و مايحتاج مردم در ماه مبارك رمضان وجود ندارد.
وي اظهار داشت: دستگاههاي ذيربط آماده هستند تا اقلام مورد نياز مردم را به نرخ تنظيم بازار توزيع كنند و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري اصفهان با بيان اينكه برخي افراد فرصت طلب اقدام به احتكار برخي از اقلام اساسي كرده اند، افزود: در طرح ضيافت كه توسط سازمان هاي تعزيرات حكومتي و صنعت، معدن و تجارت اجرا مي شود، بخش نظارتي اين سازمان ها با جديت و قاطعيت با افرادي كه اقدام به گران‌فروشي يا احتكار كالاهاي اساسي مي كنند برخورد خواهد كرد.
قاضي عسگر از شهروندان خواست در صورت مشاهده احتكار كالاهاي اساسي با شماره هاي 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت و 135 تعزيرات حكومتي تماس بگيرند و موارد را گزارش دهند.
وي با اشاره به اينكه به زودي با عرضه شكر، مرغ، خرما، روغن و ساير اقلام غذايي، بازار بطور مجدد به آرامش مي رسد، افزود: مردم بايد كالاهاي مورد نياز خود را به اندازه مصرف فراهم كنند و در زمينه كمبود كالاهاي اساسي نگراني نداشته باشند.
معاون هماهنگي امور اقتصادي استانداري اصفهان با تاكيد بر اينكه تنظيم بازار بايد با رعايت مكانيزها و سازوكارهاي بازار انجام شود، افزود: بايد بخش خصوصي بدون دخالت دولت اقدام به صادرات و واردات كند و با توجه به وظيفه مديريت استان در نظارت و كنترل بازار، در صورت بروز كمبود، دولت نسبت به واردات به موقع اقدام مي كند تا كنترل لازم صورت گيرد.
حدود 250 هزار واحد صنفي در استان اصفهان فعاليت دارند.
6994