تهران- ايرنا- به دنبال سفر زلمي خليل زاد نماينده ويژه آمريكا در افغانستان به هند، سخنگوي وزارت خارجه دهلي نو گفت، همكاري‌هاي دهلي نو با شركاي كليدي در مورد روند مذاكرات صلح كابل آغاز شده است.

به گزارش روزنامه هندوستان تايمز، «راويش كومار» با توجه به ديدار زلمي خليلزاد با وزير خارجه هند گفت، در اين ديدار دو طرف در مورد نقش ديگر كشورهاي منطقه براي تحقق صلح در افغانستان به بحث و گفتگو پرداختند.
كومار در ادامه نيز با اشاره به پيوستن دهلي به روند صلح افغانستان نيز گفت: هند در روزهاي آينده با شركاي كليدي خود در اين باره همكاري خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش زلمي خليل زاد نماينده ويژه آمريكا در افغانستان با سفر به هند در ديدار با «سوشما سواراج» وزير خارجه هند گزارشي از آخرين جزئيات مذاكرات صلح افغانستان كه با طالبان در شهر دوحه قطر برگزار مي‌شود ارائه كرد.
سفر زلما خليل زاد به دهلي نو در حالي انجام مي‌شود كه منابع خبري افغانستان مي‌گويند، ششمين دور مذاكرات آمريكا و طالبان در حال حاضر به دليل عدم توافق در تاريخ خروج نيروهاي نظامي از افغانستان به بن بست رسيده است.
به گزارش روزنامه هندوستان تايمز، دهلي نو در مورد آغاز حملات جديد طالبان در بهار سال جاري و شكست مذاكرات صلح در افغانستان به‌شدت نگران است.
دولت مركزي هند پيش از اين نيز با تشكيل دولت موقت در افغانستان و توافق احتمالي كه طالبان قدرت برتر در كشور را بر عهده بگيرد مخالفت كرده بود.
آساق**9473**1663**