تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸

شاهرود – ایرنا - رییس اداره تعاون روستایی شاهرود گفت: با اجرای طرح ضیافت رمضان در روستاهای شهرستان شاهرود 30 تن شكر توزیع شد.

علیرضا حسین پور چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با هماهنگی دهیاران و بخشداران در بسیار از روستاهای این شهرستان، سهمیه ای در نظر گرفته و توزیع شده است.
حسین پور با بیان این كه تا پایان فروردین ماه امسال برای كل شهرستان 217 تن شكر فراهم شده ، تصریح كرد : در این طرح شكر به قیمت هر كیلو 34 هزار و 500 ریال توزیع شده است.
وی از خرید 102 تن شكر خبرداد و اظهار داشت : مقدار شكر خریداری شده باید توسط اداره صمت ، جهاد كشاورزی و تعاونی روستایی تقسیم شود.
رییس اداره تعاون روستایی شاهرود با بیان این كه برای اجرای این طرح یك تن و نیم خرما هم خریداری شده ، ادامه داد : خرما هم در بسیاری از روستاها عرضه شده اما به علت قیمت بالای آن مورد استقبال قرار نگرفت.
حسین پور قیمت فروش هر كیلو خرما را 315 هزار ریال اعلام كرد و افزود: قیمت فروش خرما در روستا ها با 10 درصد كمتر از قیمت روز بازار عرضه شده كه از این بابت فروش خوبی انجام نشد.
وی با اشاره به این كه در سال های گذشته برنج هم در این طرح حمایتی بوده، ادامه داد: برنج هم در سبد طرح ضیافت امسال است اما تاكنون از طریق استان مكان تحویل اعلام نشده است.
حسین پور با بیان این كه در سال های گذشته برنج های توزیع شده از نوع خارجی بود ، تصریح كرد: مرغ ، گوشت و روغن در سبد كالایی این طرح نیست.
شهرستان شاهرود 240 هزار نفر جمعیت دارد كه در چهار نقطه شهری و 50 روستا سكونت دارند.
1023/6167