اصفهان- ايرنا- رييس اداره امور مشتريان و ارتباطات سيار مخابرات منطقه اصفهان گفت: همكاري مردم و برخي از نهادها و دستگاه هاي اجرايي براي بهبود خدمات تلفن همراه و ارتباطات سيار در كلانشهر اصفهان ضروري است.

بهنام ميرزا روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: مخابرات منطقه اصفهان با مسائلي براي نصب و تملك سايت هاي آنتن تلفن همراه (BTS) مواجه است كه رفع آن، همكاري مردم و برخي اداره ها را مي طلبد.
وي تاكيد كرد: بدون شك اين همكاري ها باعث بهبود خدمات رساني ارتباطات سيار و رفع پاره اي مشكلات در نقاطي از شهر مي شود.
به گزارش ايرنا، با وجود پيگيري رسانه ها و مردم، هنوز برخي از محله ها در كلانشهر اصفهان با مشكل نقاط كور و پوشش نامناسب شبكه تلفن همراه مواجه هستند كه علت آن جمع آوري دكل هاي مخابراتي و سايت هاي بي تي اس (BTS) بدليل ممانعت مردمي و اعمال كميسيون ماده 100 قانون شهرداري عنوان شده است.

** راه اندازي امور مشتريان تلفن ثابت و همراه در سپاهان شهر
رييس اداره امور مشتريان و ارتباطات سيار مخابرات منطقه اصفهان از راه اندازي امور مشتريان تلفن ثابت و همراه در سپاهان شهر در جنوب كلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: اين مركز با هدف تامين رفاه هرچه بيشتر مردم و جمعيت قابل توجهي كه در اين منطقه زندگي مي كنند، آغاز به كار كرد.
ميرزا افزود: پيش از اين خدمات اينترنت پر سرعت در مركز مخابرات سپاهان شهر ارائه مي شد و مردم براي گرفتن خدمات امور تلفن ثابت و همراه ناچار به مراجعه به مراكز ديگر مانند مرداويچ و بهارستان بودند.
وي خاطرنشان كرد: با فعال شدن مركز سپاهان شهر، تعداد مراكز امور مشتريان تلفن ثابت و همراه در كلانشهر اصفهان به 9 مركز رسيد.
ميرزا به آخرين آمار مشتركان تلفن همراه در اصفهان اشاره و اضافه كرد: نزديك به 6 ميليون خط تلفن همراه دائمي و اعتباري (همراه اول) در اين استان فعال است.
ضريب نفوذ تلفن همراه در كلانشهر اصفهان بيش از 130 درصد است.
تا كنون بيش از 2 هزار و 157 سايت BTS ارتباطات سيار در استان اصفهان نصب شده است و 105 شهر زير پوشش تلفن همراه قرار دارد.
استان اصفهان داراي سه ميليون و 82 هزار و 946 شماره تلفن ثابت منصوبه است كه از اين تعداد دو ميليون و 500 هزار شماره تلفن مشغول به كار مي باشد.
ضريب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان 47.42 درصد و در كشور 38 درصد است.
3011/6026/