تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰

مشهد- ايرنا- رئيس اتحاديه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد گفت: طي دو هفته اخير در پي افزايش قيمت طلا و سكه، بازار اين اقلام در اين كلانشهر كساد شد و هيچ معامله اي انجام نمي شود.

محمد باقر معبودي نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در حالي كه قيمت جهاني طلا در دو هفته اخير افزايش نداشته نرخ دلار رو به افزايش نهاده و اين امر بر قيمت سكه و طلا در كشور اثر گذاشته به طوري كه در اين مدت نرخ طلا و سكه 15 درصد افزايش داشته است.
وي اظهار داشت: طي دو هفته اخير قيمت دلار از 145 هزار ريال به 152 هزار و 500 ريال، قيمت سكه تمام بهار آزادي از 49 ميليون و 500 هزار ريال به 51 ميليون و 700 هزار ريال و قيمت هر گرم طلا از 46 هزار ريال به 47 هزار ريال رسيده است.
وي گفت: امسال بازار سكه و طلا در مشهد با ركود آغاز شد و از ابتداي فروردين ماه تاكنون 120 واحد صنفي زير پوشش اتحاديه صنف فروشندگان طلا، نقره و جواهر با مراجعه به اتحاديه جواز كسب خود را باطل كرده اند.
معبودي نژاد افزود: هم اكنون خريد و فروش طلاهاي مستعمل در بازار مشهد انجام مي شود و هيچ سفارشي براي ساخت زيورآلات طلا يا خريد آنها صورت نمي گيرد.
وي اظهار داشت: در پي افزايش قيمت سكه و طلا، علاقه مندان به زيورآلات نقره روآورده اند و بازار نقره در اين شهر رونق گرفته است.
هزار و 124 واحد صنفي زير پوشش اتحاديه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، نقره و جواهر مشهد هستند.
7489 / 6053