آبادان - ايرنا - مدير عامل منطقه آزاد اروند گفت: براي ارتقاي تحصيلي معلمان منطقه آزاد اروند با دانشگاه شهيد چمران اهواز، علوم و فنون دريايي خرمشهر مذاكره و قرارداد تنظيم شده و به زودي اجرايي مي شود.

به گزارش ايرنا اسماعيل زماني چهارشنبه در آيين تجليل از معلمان نمونه شهرهاي آبادان، خرمشهر، مينوشهر و اروندكنار در سالن آمفي تئاتر اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي خرمشهر اظهار داشت: در اين راستا منطقه آزاد اروند هزينه ادامه تحصيل معلمان تا مقطع كارشناسي ارشد را تقبل كرده و معلمان پس از بورسيه مي بايست براي خدمت در اين منطقه حضور داشته باشند.
وي از افت تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان در منطقه آزاد اروند انتقاد كرد و گفت: روند پيشرفت تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر مطلوب نبوده و ضعيف است.
زماني گفت: ميزان قبولي دانش آموزان منطقه آزاد اروند در مراكز آموزشي و دانشگاهها طي پنج سال اخير در رشته هاي قابل قبول مطلوب نيست.
وي بر ارتقا سطح آموزش معلمان در منطقه آزاد اروند تاكيد كرد و گفت: با افزايش سطح آموزشي در رشته هاي علوم پايه مي توان بازار كار صنعت و بخش تجاري را در اين منطقه توسعه داد.
مدير عامل منطقه آزاد اروند با بيان اينكه سرمايه گذاري اساسي در حوزه آموزش و بهداشت در اولويت كاري منطقه اروند است، گفت: سرمايه گذاري اساسي در حوزه آموزش و تربيت نيروي انساني و كارآمد، بهداشت در اولويت برنامه ريزي منطقه آزاد اروند قرار دارند.
زماني با بيان اينكه در سال گذشته به مشكل مالي مواجه بوديم، گفت: به رغم كاهش درآمدهاي سازمان به خاطر مشكلات عمومي كشور ، منطقه آزاد اروند نيز از اين موضوع متاثر شد ولي با وجود كاهش در آمد اين سازمان منابع مالي مورد نياز حوزه آموزش و بهداشت تامين خواهد شد.
وي با بيان اينكه تمدن با توسعه انساني تحقق پيدا مي كند، گفت: سنگ بناي توسعه انساني آموزش و تعليم و تربيت است . نقش معلم به عنوان اساسي ترين سنگ بناي توسعه و تمدن بشري نقش بسيار تعيين كننده اي است.
امام جمعه موقت خرمشهر نيز در اين آيين گفت: به تعبير مقام معظم رهبري ،انقلاب اسلامي وارد مرحله جديدي از خودسازي، جامعه پردازي و تمدن سازي شده است و هر سه مقوله بدون معلمان امكان پذير نخواهد بود.
حجت الاسلام محمدجواد عادل پور افزود: اگر امروز انقلاب اسلامي شكل گرفته و روز به روز به سمت تعالي پيشرفته از بركات تلاش معلمان است.
وي انقلاب علمي از خواسته مقام معظم رهبري عنوان كرد و گفت: رتبه علمي كشور ايران اسلامي در جهان قابل تحسين است اما هنوز از رتبه قابل قبول فاصله داريم لذا معلمان بايد براي اين انقلاب علمي خود را آماده كنند.
حجت الاسلام عادل پور بر تقويت باورهاي جوانان تاكيد كرد و گفت: جوانان ما بايستي باور كنند كه اگر همه دنيا ما را تحريم كند كشور ايران اسلامي داراي ظرفيتي است كه مي تواند به رشد و تعالي برسد.
وي نگاه ويژه به معلمان را ضروري بيان كرد و گفت: براي رسيدن به جايگاه علمي، معرفتي و توسعه فرهنگي، اجتماعي و اقتصادي بايد به ارتقاي جايگاه معلمان توجه ويژه شود.
در پايان اين مراسم از 350 معلم نمونه از شهرهاي آبادان، خرمشهر، مينوشهر و اروندكنار تقدير شد.
7100/6068