زاهدان - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور گفت: این همه سختی حق مردم رنجدیده سیستان نیست و آبادی این منطقه در گرو انسجام مردم و مسئولان است.

به گزارش ایرنا، عیسی كلانتری روز پنجشنبه به اتفاق هیات همراه در سفر به سیستان از پروژه های اجرایی محیط زیست در تالاب هامون و معضل های و مشكلات زیست محیطی منطقه دیدن كرد.
وی در ابتدای ورود به سیستان از پروژه های لایروبی انهار منتهی به تالاب هامون شامل نهر ادیمی، رونگ های هامونك و 9 طایفه كه در سال گذشته و روزهای آغازین سال جاری لایروبی شده و نقش حیاتی در احیاء بخش هایی از پناهگاه حیات وحش هامون داشته اند بازدید كرد.
در این بازدید ساكنان حاشیه تالاب بین المللی هامون مشكلات، معضلات معیشتی و زیست محیطی و پیشنهادات خود را در راستای كاهش این معضلات به رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ارائه كردند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور نیز ضمن قدردانی از مردم صبور سیستان در تحمل شرایط بسیار سخت معیشتی، آلودگی هوا، طوفان های شن و ماسه، بیكاری كشاورزان، صیادان و دامداران منطقه در پی خشكسالی های سنوات گذشته اظهار داشت: ما می دانیم كه اینهمه سختی حق مردم رنجدیده این خطه نیست و تمام سعی و تلاش دولت و مسئولان در مرحله اول كاهش آلودگی ها و میزان گرد و غبار در منطقه است تا سلامت مردم و منطقه تامین شود.
وی گفت: در همین راستا شاهد فعالیت شبانه روزی همكاران محیط زیست استان در این چند ماهه اخیر جهت انتقال سیلاب به كانون های گرد و غبار و احیاء پوشش گیاهی خشك شده منطقه هستیم هرچند كه میزان آب ورودی به این منطقه با توجه به وسعت آن اندك است اما تلاش ما مدیریت منابع آبی موجود براساس یك مدیریت یكپارچه و منسجم كه منافع كل منطقه سیستان را در بر گرفته باشد، است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به اتفاق هیات همراه از پروژه طرح نهالكاری هامون جهت مقابله با پدیده گرد و غبار و اسكله صیادی تخت عدالت واقع در هامون پوزك بازدید كردند.
در این بازدید رئیس مركز برنامه، بودجه، ارزیابی عملكرد و فناوری اطلاعات، سرپرست معاونت محیط زیست دریایی و تالاب‌ها، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی، مشاور رئیس سازمان و دبیر ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار سازمان رئیس سازمان حفاظت محیط زیست كشور را همراهی كردند.
9923 **6081