دمشق - ایرنا- نیروهای ارتش سوریه كنترل شهرك راهبردی «قلعه المضیق» و روستاهای الكركات و التوینه واقع در حومه شمال غربی استان حماه این كشور را در اختیار گرفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) ، نیروهای ارتش سوریه روز پنجشنبه همچنین مراكز تروریست های وابسته به جبهه النصره را در اطراف استان ادلب و حماه در شمال غرب این كشور گلوله باران كرد
در جریان این گلوله باران مخفیگاه های تروریست های جبهه النصره در شهرك های الهبیط و قلعه المضیق در حومه های حماه و ادلب منهدم شد.
بر پایه این گزارش در جریان این گلوله باران ها ضمن وارد شدن ضربات سهمگین به تجهیزات و استحكامات تروریست ها شماری از آنان نیز كشته و یا مجروح شده اند.
در روزهای گذشته از طریق قلعه المضیق پایگاه حمیمیم روسیه در غرب سوریه مورد حمله موشكی تروریست ها قرار گرفته بود.
روسیه نیز اعلام كرد كه مشخصات محل های شلیك موشك شناسایی شده و همراه با ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه این مناطق بمباران شده اند.
در یك هفته گذشته بیش از سه بار پایگاه روسیه در حمیمیم مورد حمله موشكی تروریست ها واقع شده است .
نیروی هوایی روسیه در روزهای اخیر ضمن شناسایی مراكز تجمع تروریست ها در استان ادلب اقدام به بمباران آنها و انبارهای مهمات تروریست ها كرده است.
برخی این اقدامات را مقدمه ای برای آزادی استان ادلب می دانند كه در سال های اخیر در اختیار تروریست هایی از 60 كشور جهان قرار دارد و مورد حمایت برخی از كشورهای عربی و همسایه سوریه است.
خاورم*1436**1508