قزوين - ايرنا - معاون ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قزوين گفت: نمايشگاه عكس با عنوان 'ميراث معنوي' همزمان با روز جهاني موزه ها و هفته ميراث فرهنگي در قزوين برپا خواهد شد.

امير ارجمند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين نمايشگاه با هدف معرفي ميراث فرهنگي شامل بناها و آثار تاريخي، هنرها و آئين هاي سنتي به شهروندان بويژه نسل نوجوان و جوان به مدت يك هفته در دولتخانه صفوي برپا خواهد شد.
معاون ميراث فرهنگي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري قزوين گفت: رونمايي از برخي آثار كشف شده در كاوش هاي باستان شناسي در استان، برگزاري كارگاه آموزش باستان شناسي به كودكان و نوجوانان به همراه نشست خبري با اصحاب رسانه از برنامه هاي گراميداشت روز جهاني موزه ها و هفته ميراث فرهنگي در استان به شمار مي رود.
اين مسئول گفت: ديدار مديران و جمعي از كاركنان اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري با نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه قزوين، غبارروبي و گلباران مزار شهدا و ديدار مديران ميراث فرهنگي قزوين با جمعي از خانواده معظم شهدا، اجراي ورزش باستاني و شاهنامه خواني، تجليل از موزه داران و فعالان حوزه ميراث فرهنگي و كلنگ زني موزه باستان شناسي آبيك از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده به مناسبت گراميداشت روز جهاني موزه ها و هفته ميراث فرهنگي در استان قزوين به شمار مي رود.
28 ارديبهشت همزمان با 18 (روز جهاني موزه ها) با روز جهاني تا سوم خرداد هفته ميراث فرهنگي نام گذاري شده است.
3013