اروميه- ايرنا- مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: در حال حاضر عمليات اجرايي واحد توليدي آلماني «دُهلر/Dohler» با 40 درصد پيشرفت فيزيكي در حال اجراست و فاز نخست آن تا تير 1398 به بهره برداري مي رسد.

علي عبدلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: هم اكنون عمليات خاكبرداري 50 هزار مترمربع از واحد توليدي آلماني به اتمام رسيده و مراحل اسكلت و نصب سوله آن درمراحل پاياني اجراست.
وي ادامه داد: زيرساخت هاي لازم براي عقد تفاهم نامه با سرمايه گذاران خارجي و داخلي در آذربايجان غربي فراهم شده است.
وي بيان كرد: واحد توليدي دهلر در زميني به مساحت 70 هزار مترمربع و با 12 ميليون يورو سرمايه خارجي در شهريور سال 1397 در شهرك صنعتي فاز 3 اروميه كلنگ‌ زني شد.
مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي آذربايجان غربي گفت: عمليات اجرايي اين طرح از دي ماه 1397 شروع شده است و در حال حاضر تامين ارز مورد نياز تنها مشكل اين واحد توليدي بوده كه در صورت مساعدت مسوولان اين مشكل نيز برطرف مي شود .
عبدلي اظهار داشت: شركت دهلر ايران با سرمايه گذاري بخش خارجي از كشور آلمان با استفاده از آخرين تكنولوژي روز، توليدكننده انواع كنسانتره و آبميوه است.
وي با اشاره به نقش موثر استاندار آذربايجان غربي در جذب سرمايه گذار خارجي بيان كرد: اين سرمايه گذار با پيگيري و رايزني هاي محمد مهدي شهرياري، اين استان را براي سرمايه گذاري انتخاب كرده است.
به گزارش ايرنا به گفته استاندار آذربايجان غربي اين استان مهياي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي بوده و تاكنون در اين استان 117 ميليون دلار سرمايه خارجي جذب شده است.
آذربايجان غربي از نظر صنعتي يكي از استان هاي كم برخوردار كشور به شمار مي رود اما با اجراي قانون خروج از ركود تدويني دولت تدبير و اميد، اقدامات خوبي در راستاي بازگشت واحدهاي توليدي و صنعتي اين استان به مدار توليد آغاز شده است.
در حال حاضر 25 شهرك و ناحيه صنعتي از 35 مورد مصوب آذربايجان غربي فعال بوده كه يكهزار و 100 واحد صنعتي را در خود جاي داده است و 20 درصد از اين واحدهاي توليدي با ظرفيت پايين فعاليت مي كند.
سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران از شهريور 1384 فعاليت خود را آغاز كرد و بر اساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي يك سازمان توسعه ‌اي به شمار مي رود.
9918/7129