شهرري- ايرنا- قائم مقام مركز آموزش علمي و كاربردي آسايشگاه معلولان و سالمندان كهريزك از راه اندازي رشته تحصيلي مددكاري و مربي گري ورزش سالمندان و معلولان از مهرماه سال جاري در اين مركز آموزشي خبر داد.

فريبرز بختياري روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: راه اندازي اين رشته با وجود كمبود 100 هزار پرستار براي نگهداري از يك ميليون سالمند در آسايشگاه خيريه كهريزك ضروري است و افراد آموزش ديده در راستاي خدمات به اين قشر بايد تربيت شوند.
وي تصريح كرد: 15 درصد افراد معلول جامعه نياز به مراقبت در ابعاد مختلف دارند كه پرستاران با دارا بودن علم، تخصص، دانش و توانمندي قادر به خدمات رساني در اين حوزه هستند.
قائم مقام مركز آموزش آسايشگاه كهريزك گفت: اين رشته تحصيلي در دوره كارداني و در سه ترم آموزش و نگهداري سالمندان دانشجو مي پذيرد.
وي به برگزاري يك دوره 360 ساعته پرستاري سالمندان نيز در اين مركز علمي و كاربردي اشاره كرد و افزود: اين مركز از سال 96 تاسيس و كار مراقبت از سالمندان به صورت دوره‌هاي پودماني را برگزار مي‌كند.
بختياري با بيان اينكه آموزش در همراهي با سالمندان و معلولان امري مهم و ارزشمند به شمار مي رود، افزود: آموزش‌ها سبب مي‌شود تا در زمينه خدمات رساني به جامعه هدف دچار عوارض مراقبتي كمتري شويم.
به گزارش ايرنا، آسايشگاه خيريه كهريزك بنيادي غيردولتي، غيرانتفاعي و مردمي است كه از 45 سال پيش، فعاليت خود را درخدمت رساني به همنوعان نيازمند آغاز كرده است.
اين آسايشگاه با همت والاي شادروان دكتر حكيم زاده از سال 1351 با مختصر امكانات ابتدايي و همراهي ياران وي با اسكان انگشت شمار سالمندان نيازمند و بي سرپرست، فعاليت خود را آغاز كرد.
آسايشگاه كهريزك هم اكنون در 420 هزار مترمربع مساحت و ظرفيت بستري هزار و 750 نفر مددجو، مشغول خدمت رساني است.
1970/6003