تهران- ايرنا- مديركل بازاريابي و تبليغات گردشگري سازمان ميراث فرهنگي با بيان اينكه چين از اولويت‌هاي بازارهاي هدف ايران است، گفت: جاذبه‌هاي گردشگري شش استان كشور به چيني‌ها معرفي شد.

به گزارش روز يكشنبه گروه فرهنگي ايرنا از معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، محمد ابراهيم لاريجاني افزود: برگزاري تورهاي آشناسازي با هدف معرفي توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي گردشگري كشور در حوزه مقاصد گردشگري يكي از وظايف دفتر بازاريابي و تبليغات گردشگري است.
وي ادامه داد: از اين رو در گام نخست ميزباني از هشت نفر توراپراتور و فعالان صنعت گردشگري كشور چين انجام شده و اين برنامه تا پايان سال تداوم خواهد داشت. لاريجاني با بيان اينكه چين از اولويت‌هاي نخست بازارهاي هدف ايران به شمار مي‌آيد، افزود: آشنايي فعالان صنعت گردشگري چين با ظرفيت‌هاي استان‌هاي تهران، اصفهان، يزد، فارس و آذربايجان‌شرقي تاثير بسياري در ادامه ارتباطات دو كشور در حوزه گردشگري خواهد داشت.
وي ادامه داد: يازده گروه تور آشناسازي شامل 194 نفر عامل توراپراتور، وبلاگ نويس، خبرنگار، مجري راديو تلويزيون، افراد مرجع و اثرگذار از كشورهاي مختلف بازار هدف، از استان‌هاي مختلف كشور سال گذشته بازديد كردند و با ظرفيت‌هاي ايران آشنا شدند.
مدير كل بازاريابي و تبليغات گردشگري مطرح كرد: همچنين در سال 98 اين اقدام را با قدرت بيشتري دنبال مي كنيم؛ از اين رو در ارديبهشت جاري به مدت 11 روز، ميزبان گروهي از چين بوده‌ايم.
وي درباره برنامه سفر تورآشناسازي ويژه چيني‌ها توضيح داد: بازديد از جاذبه‌هاي گردشگري تهران؛ مانند كاخ گلستان، موزه فرش، موزه سراميك، موزه جواهرات، كاخ نياوران، كاخ سعدآباد و برج آزادي از جمله اين موارد است.
لاريجاني درباره شهر كاشان و اصفهان اضافه كرد: خانه طباطبايي ها، باغ فين، گشت كوير، ابيانه، و در شهر اصفهان كليساي وانك، عالي قاپو، مسجد جامع نقش جهان، مسجد شيخ لطف‌الله، چهلستون و بازار اصفهان ار جاذبه هاي گردشگري است.
وي افزود: در شهر يزد نيز آتشكده، مسجد جامع، موزه آب، خانه لاري‌ ها و در شهر شيراز تخت جمشيد، پاسارگاد، بازار ارگ كريمخاني، باغ ارم، مسجد نصير و آرامگاه حافظ در شهر تبريز كندوان، مسجد كبود، موزه آذربايجان، ايل گلي و بازار تبريز در برنامه سفر اين تور قرار داشته است.
فراهنگ**3377**9157