تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۳

تهران- ايرنا- مدير موزه ملي ايران گفت: 15 شيء تاريخي از موزه ملي ايران براي شركت در نمايشگاهي كه قرار است از فردا در چين برگزار شود، به اين موزه منتقل شد.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي موزه ملي ايران، جبرئيل نوكنده افزود: شنبه گذشته (21 ارديبهشت)، مجموعه منتخبي از آثار «موزه ملي ايران» براي شركت در نمايشگاه «تمدن‌هاي آسيايي» به همراه نمايندگاني از اين موزه وارد چين شده و آثار به سلامت به موزه ملي چين واقع در پكن منتقل شد.
وي با بيان اين‌كه اين آثار؛ شامل 15 قلم شيء مربوط به دوره‌هاي هخامنشي تا صفوي از محوطه‌هاي مختلف تاريخي در كشور است، بيان كرد: آثار در كنار 450 اثر از 20 كشور آسيايي به نمايش گذاشته مي‌شود.
به گفته‌ وي، نمايشگاه «تمدن‌هاي آسيايي» 23 ارديبهشت‌ در موزه ملي چين افتتاح مي‌شود.
به گزارش ايرنا پيش از اين در جلسه يازدهم ارديبهشت سال جاري هيات وزيران به پيشنهاد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و استناد ماده (۲۱) آئين‌نامه اموال فرهنگي، هنري و تاريخي نهاد‌هاي عمومي و دولتي با خروج موقت تعداد (۱۵) قلم آثار براي نمايشگاه تمدن‌هاي آسيايي به مدت چهار ماه و تعداد (۱۴) قلم آثار براي نمايشگاه «سلادون هاي لانگ كوان و جهاني شدن» به مدت هشت، براي برگزاري نمايشگاهي در چين توسط سازمان مربوط و با مسئوليت آن سازمان و هماهنگي مركز امور حقوقي بين المللي نهاد رياست جمهوري و رعايت ساير قوانين و مقررات مربوط موافقت كرد.
اين تصميم با هدف تحكيم همكاري‌هاي فرهنگي و پژوهشي ميان ايران و چين و به استناد يادداشت تفاهم بين موزه‌هاي ملي دو كشور اخذ شده است.
فراهنگ**3377**9157