تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حكمی «احسان الله حجتی» را به عنوان مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب كرد.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حكم سیدعباس صالحی خطاب به احسان الله حجتی، ابراز امیدواری شده است كه با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از كلیه امكانات و ظرفیت های موجود در زمینه سیاست‌گذاری، برنامه ریزی و نظارت بر اجرای قوانین، ضوابط و مقررات مرتبط با پخش و انتشار تبلیغات از رسانه های مختلف كشور، در سامان بخشیدن به مراكز و كانون های آگهی و تبلیغاتی و انجام سایر وظایف محوله موفق شود.
«احسان الله حجتی» دارای مدرك دكترای مدیریت استراتژیك علاوه بر سالها فعالیت فرهنگی و اجرایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعاملی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، مدیركلی دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، دبیری شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی و مشاور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را در كارنامه كاری خود ثبت كرده است.
پیش از این مسعود اسدی به عنوان سرپرست دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی عهده‌دار این مسئولیت بود و
به گزارش ایرنا، سیاست‌گذاری و تعیین خط‌مشی برای كانون‌های تبلیغاتی در چارچوب قوانین و آیین‌نامه‌های مصوب، تهیه، تدوین، بررسی و ارزیابی طرح‌های توسعه صنعت تبلیغات و اطلاع‌رسانی، برنامه‌ریزی و تعیین خط‌مشی و تهیه دستورالعمل‌های لازم در زمینه تبلیغات چاپی، سمعی و بصری، تبلیغات محیطی، تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل‌ نحوه صدور مجوز تأسیس، انحلال و نظارت بر نحوه كار كانون‌های آگهی و تبلیغاتی، مراكز، مؤسسات و مجامع تبلیغاتی در كشور و اخذ گزارش‌های ادواری از فعالیت آن‌ها از طریق واحدهای استان، نظارت بر نحوه صدور مجوز تأسیس و فعالیت مراكز و مجامع تبلیغاتی و كانون‌های آگهی و تبلیغاتی در چارچوب مقررات مربوط ، تعیین و به‌كارگیری روش‌های لازم برای كنترل و نظارت بر فعالیت‌های مراكز تبلیغاتی، نظارت بر اجرای قوانین، ضوابط و مقررات مرتبط با پخش و انتشار تبلیغات از رسانه‌های مختلف كشور، تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل‌های لازم برای فعالیت شركت‌های تبلیغاتی خارجی در ایران و تهیه ضوابط مربوط به ارزیابی و نظارت بر عملكرد مدیران بخش‌های مربوط به كانون‌های آگهی و تبلیغاتی در استان‌ها و تأیید صلاحیت علمی و فنی آنان از جمله وظایف دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
همچنین تهیه آیین‌نامه و دستورالعمل در خصوص نحوه صدور و اجازه ورود و خروج تمامی مواد تبلیغاتی بر اساس آیین‌نامه‌های مربوط، اتخاذ شیوه‌های مناسب حمایتی، هدایتی و نظارتی در خصوص اتحادیه‌ها، صنوف، كانون‌ها و مؤسسات تبلیغاتی، تحقیق و پژوهش در خصوص فعالیت‌های تبلیغاتی و بهره‌گیری از نتایج تحقیقات در راستای هماهنگ كردن تبلیغات تجاری با دیگر فعالیت‌های فرهنگی و تهیه و ارایه گزارش‌های لازم، راهبری و اداره دبیرخانه كمیته مركزی سازمان‌های تبلیغاتی كشور، انجام اقدامات لازم در زمینه اجرای سیاست‌های مربوط به ممنوعیت هر گونه همكاری افراد حقیقی و حقوقی در حوزه تبلیغات با شبكه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان، تعیین خط‌مشی و تهیه دستورالعمل‌های لازم در خصوص نحوه ارتباط كانون‌ها و مجامع تبلیغاتی با مجامع بین‌المللی، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه میان ادارات كل استان‌ها و نظارت بر عملكرد و فعالیت‌های آنها در حوزه تبلیغات و شورای هماهنگی روابط‌عمومی استان، همكاری با فرهنگستان زبان و ادب فارسی در خصوص واژه‌گزینی اصطلاحات بیگانه و جلوگیری از به‌كارگیری واژه‌های بیگانه در زمینه تبلیغات و اطلاع‌رسانی، بررسی و اعلام نظر در خصوص گزارش‌ها و شكایات رسیده از نحوه فعالیت مراكز تبلیغاتی در قالب ضوابط و مقررات مربوط و انجام هماهنگی‌های لازم برای انجام برنامه‌های تبلیغاتی وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های تحت نظر دولت و دستگاه‌هایی كه از امكانات دولتی استفاده می‌كنند نیز از دیگر وظایف این دفتر به شمار می آید.
فراهنگ ** 1355 ** 9053