ياسوج- ايرنا- مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات كهگيلويه و بويراحمد گفت: ادارات اين استان براي جلب رضايت مردم، بيشتر خدمات خود را به دفاتر پيشخوان دولت بسپارند.

جواد غلام پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: با توجه به اعلام آمادگي دستگاه هاي اجرايي مقرر شده است اداره آب و فاضلاب 7 خدمت، شركت توزيع نيروي برق كهگيلوي و بويراحمد 11 خدمت، شركت گاز 20 خدمت و اداره كل استاندارد استان 3 خدمت اعلام شده را طي يك ماه آينده به دفاتر پيشخوان استان واگذار كنند.
مدير كل ارتباطات و فناوري اطلاعات كهگيلويه و بويراحمد افزود: برون سپاري خدمات موجب جلب رضايت عمومي مي شود و به همين منظور مسئولان دستگاه هاي اجرايي استان حداكثر خدمات خود را به دفاتر پيشخوان دولت واگذار كنند.
غلام پور سرعت بخشي در ارائه خدمات توسط دستگاه هاي اجرايي را يكي از راه هاي جلب رضايت عمومي دانست و تصريح كرد: انتظار مي رود كه دستگاه هاي اجرايي در برون سپاري خدمات خود به دفاتر پيشخوان دولت سرعت عمل بيشتري به خرج دهند.
دفتر پيشخوان خدمات دولت و بخش عمومي و غير دولتي يا دفتر پيشخوان، به دفاتري گفته مي‌شود كه دولت براي ارائه خدمات الكترونيك به مردم در سطح كشور ايجاد كرده است.
يكي از دلايل تشكيل اين دفاتر جلوگيري از موازي‌كاري دستگاه‌هاي دولتي و حركت به سوي دولت الكترونيك بيان شده‌است با اين وجود مشكلات و انتقاداتي بر نحوه عملكرد اين دفاتر مطرح است.
دفاتر پيشخوان خدمات دولت با كار ويژه هاي بروكراتيك، اقتصادي و فرهنگي نقش بسزايي در تسهيل و تسريع خدمات عمومي دولت در قالب مراكز عمده خدماتي اعم از پست، پست بانك، مخابرات، آب، برق، گاز، خدمات ارتباطات و ثبت احوال و بيمه و … ايفا مي كنند.
دستگاه اصلي صادركننده مجوز دفاتر پيشخوان خدمات دولت وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات (سازمان تنظيم مقررات وارتباطات راديويي) است و اين خدمت براساس تبصره 2 ماده 26 قانون اساسنامه شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران و مصوبه شماره 3 جلسه 261 كميسيون تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اصول حاكم بر صدور پروانه دفاتر پيشخوان دولت (CRC-PO-1396-0261-3) به متقاضيان ارائه مي شود.
89 دفتر خدمات پيشخوان دولت در كهگيلويه و بويراحمد فعاليت مي كنند.
9928/1662