شهركرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهركرد گفت: باید شرایطی فراهم كرد تا جشنواره كتابخوانی رضوی تقویت و زمینه برگزاری هرچه گسترده تر آن در استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدعلی نكونام روز دوشنبه در نشست با مدیركل و كاركنان اداره كل كتابخانه های عمومی استان، افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی مرتبط با معارف و زندگانی ائمه اطهار (ع) و بزرگان دین اسلام اقدام شایسته و پسندیده ای است كه باید هرچه می توان این جشنواره را تقویت كرد.
وی با تاكید بر الگوگیری از ائمه اطهار(ع)، تصریح كرد: میزبانی مردم ایران از امام رضا (ع) بهترین فرصت را برای تبیین خصایل اخلاقی و كرامات این امام بزرگوار فراهم كرده و باید در خصوص الگوسازی از این امام رئوف بیش از پیش اقدام كرد.
نكونام ادامه داد: در حالی كه الگوهای سازنده ای در دین اسلام وجود دارد اما مشاهده می شود كه در برخی امور الگوهای غربی در جامعه تبلیغ می شود كه باید این رویه اصلاح و رفتار و اخلاق بزرگان دین خود كه در همه حوزه ها كامل هستند برای نسل های جوان تبیین شود.
امام جمعه شهركرد حضرت معصومه (س) را الگوی والایی برای زنان مسلمان عنوان كرد و افزود: تا وقتی چنین الگوهای والایی داریم چرا باید اجازه دهیم الگوهای غربی در جامعه رشد پیدا كند.
نكونام خاطرنشان كرد: باید جشنواره های نظیر جشنواره كتابخوانی رضوی در كشور و استان گسترش یابد تا با الگوسازی از بزرگان دین راه بر نفوذ فرهنگی دشمن بست.
مدیركل كتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: جشنواره كتابخوانی رضوی از بزرگترین مسابقات كتابخوانی كشور است كه در آن امكان شركت تمام گروه های سنی به شیوه های مختلف فراهم شده است.
فرهاد خلیل مقدم افزود: استقبال بی نظیر از این جشنواره نشان از ارادت و عشق مردم به ائمه اطهار به خصوص امام رضا (ع) و خاندان پاك و مطهر ایشان دارد به طوری كه در طی سه سال گذشته شاهد استقبال بینظیر مردم از این جشنواره هستیم و بر این اساس در استان چهارمحال و بختیاری دردوره ششم بیش از 5 هزارو 41 نفر، در دوره هفتم 23 هزار و 800 نفر و در هشتمین دوره كه سال گذشته برگزارشد 26 هزار و300 نفر در جشنواره كتابخوانی رضوی مشاركت داشتند.
به گزارش ایرنا، در نهمین جشنواره كتابخوانی رضوی، 12 كتاب در سه رده سنی «كودك»، «نوجوان»و «جوان وبزرگسال» معرفی شده است.
اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ كتاب‌خوانی و مطالعه كتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاك ائمه‌ی معصومین(ع) و شناسایی و معرفی كتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) از طریق تولید و انتشار گسترده‌ این آثار از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره كتابخوانی رضوی است.
7363/6021