شهركرد- ایرنا - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی برای توسعه بخش سلامت استان قول مساعد داد و بزودی روند توسعه بخش سلامت شتاب می گیرد.

به گزارش ایرنا، اقبال عباسی شامگاه دوشنبه در پایان نشست با سعید نمكی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نشست مباحث مربوط به توسعه بخش های بیمارستانی ، اورژانس هوایی و خانه های بهداشت مطرح و قرار شد وزارتخانه بهداشت و درمان برای تسریع بخشی نگاه ویژه ای به چهارمحال و بختیاری داشته باشد.
وی، تكمیل تجهیزات بیمارستان تازه تاسیس بروجن را از مهمترین دستاوردهای این نشست عنوان كرد و گفت: بنا بر قول وزیر بهداشت، تا 4 ماه آینده این بیمارستان تجهیز و به بهره برداری می رسد.
عباسی با گرامیداشت یاد پرسنل اورژانس هوایی جانباخته در عملیات امدادرسانی، تصریح كرد: با توجه به اینكه اسفندماه سال گذشته ، سانحه ناگوار سقوط اورژانس هوایی در استان رخ داد، وزیر دستور تامین بالگرد جایگزین آن را صادر كرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری، راه اندازی خانه های بهداشت در مناطق عشایرنشین، شبانه روزی كردن تعدادی از مراكز درمانی، تكمیل ساختمان دانشكده پرستاری، ارتقای سی تی اسكن بیمارستان كاشانی و تامین بخشی از عتبار مورد نیاز برای تكمیل كلینیك بیماران خاص را از دیگر دستاوردهای این نشست برشمرد.
به گزارش ایرنا، تعداد 322 شبكه بهداشتی و درمانی، مراكز بهداشتی شهری و روستایی، مراكز آموزش بهورزی و پایگاه های بهداشت پس از پیروزی انقلاب در این استان احداث شده كه با احتساب 145 شبكه قبل از انقلاب، این رقم اینك به 467 باب رسیده است.
در این نشست نمایندگان مردم بروجن و مردم شهرستانهای اردل، فارسان، كیار و كوهرنگ نیز حضور داشتند.
7363/2097