تهران - ايرنا - آژانس امدادرساني و كاريابي براي آوارگان فلسطيني (آنروا) با بيان اينكه براي ادامه ارسال كمك هاي انسان دوستانه به مردم فلسطين با چالش جدي مواجه است، اعلام كرد كه بيش از يك ميليون پناهنده فلسطيني با كمبود غذا مواجه هستند.

به گزارش روز سه شنبه ايرنا اين سازمان در گزارشي اعلام كرد ؛ شمار زيادي از فلسطينيان غذاي خود را از طريق كمك هاي بين المللي تامين مي كنند و اگر جامعه بين المللي اين كمك ها را قطع كند بيش از يك ميليون فلسطيني با كمبود غذا مواجه خواهند شد.
انروا تاكيد كرد كه براي ادامه ارسال كمك هاي انسان دوستانه به مردم و آوارگان فلسطيني با چالش هاي جدي مواجه است.
در ادامه گزارش اين سازمان آمده است كه در سال 2000 حدود 80 هزار آواره فلسطيني در نوار غزه از اين سازمان كمك دريافت مي كردند و هم اكنون بيش از يك ميليون نفر به بسته هاي غذايي نياز مبرم دارند و بدون اين بسته ها نمي توانند زندگي روزانه خود را بگذرانند.
بر اساس اين گزارش، دليل ايجاد اين بحران بيش از هرچيزي محاصره نوار غزه از سوي رژيم صهيونيستي است كه يك وضعيت بحراني و فاجعه اي انساني را دراين منطقه پديد آورده است.
آنروا هم چنين با تاييد شهادت 14 دانش آموز فلسطيني در مدارس وابسته به خود، از جراحت 29 فلسطيني در راهپيمايي هاي بازگشت در چند هفته اخير خبر داد.
در پايان اين بيانيه آمده است كه آنروا كمك هاي انسان دوستانه خود به نوار غزه در زمينه درماني، بهداشتي و غذايي را قطع نمي كند.
خاورم**9208**1508