تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶

شيراز- ايرنا- معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس با اشاره به برگزاري سي امين دوره جشنواره تئاتر استاني در آبان ماه امسال، گروه هاي نمايش استان را به شركت در اين رقابت هنري فراخواند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از پايگاه اطلاع رساني و روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس، مهدي رنجبر افزود: سي‌امين دوره جشنواره تئاتر استاني به منزله مهم‌ترين رخداد تئاتري فارس با تمركز بر اجراهاي عمومي و با هدف ارتقاي سطح كيفي آثار برگزار خواهد شد.
وي گفت: هنرمندان در اين دوره از جشنواره بايد نگاه ويژه و هنرمندانه به شعار رونق توليد، آسيب هاي اجتماعي، بهره‌گيري از مفاهيم و جلوه‌‌هاي تاريخ، فرهنگ و ادبيات غني ايران و نيز توجه به ارزش‌هاي معنوي، اخلاقي و انساني را در توليد آثار مدنظر قرار دهند.
معاون هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، توجه به تئاتر ايراني به‌منظور توسعه فرهنگي و توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌هاي بومي نقاط مختلف استان را با هدف ايجاد صلح و اميد و نشاط مهم ارزيابي كرد.
وي اظهار داشت: هنرمندان بايد آثار خود را براي شركت در بخش صحنه‌اي و رقابتي و نيز بخش خياباني و غير رقابتي اين جشنواره تا ١5 شهريور ٩٨ توليد و به اجراي عمومي در آورند.
رنجبر با بيان اين كه تعداد نمايش هاي راه يافته به بخش رقابتي جشنواره برمبناي تصميم شوراي سياست گذاري جشنواره خواهد بود، گفت: بازبيني مرحله اول در اول مهرماه جاري تا ١٥ مهرماه، بازبيني دوم از ٢٥ مهرماه تا ٨ آبانماه و اعلام اسامي برگزيدگان مرحله نهايي نيز ١٥ آبان ماه ٩٨ خواهد بود؛ همچنين جشنواره از ٢١ لغايت ٢٤ آبان‌ماه ٩٨ در شيراز برگزار مي‌شود.
وي ادامه داد: بنابر تشخيص هيات داوران، حداكثر دو اثر نمايشي به عنوان منتخب جشنواره استاني به اداره كل هنرهاي نمايشي و دبيرخانه جشنواره بين المللي تئاتر فجر معرفي مي شود.
7375/ 2027