شهركرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی جهادكشاورزی چهارمحال و بختیاری از تولید و آغاز فرآیند توزیع 3 هزار و 500 تن گوشت مرغ برای ماه مبارك رمضان خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان جهاد كشاورزی، سام مردانی اظهار داشت: این میزان مرغ طی 2 ماه گدشته تولید شد و در ماه مبارك رمضان كمبود و محدودیتی در توزیع گوشت مرغ وجود ندارد.
به گفته وی، امسال با تامین نهاده های طیور با نرخ دولتی افزون بر دو میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های این استان انجام شد تا برای ماه مبارك رمضان گوشت سفید مورد نیاز استان تامین و آماده شود.
وی ، با اشاره به توزیع روزانه حدود 70 تن گوشت مرغ در استان تصریح كرد : با توزیع گسترده گوشت مرغ در بازار، قیمت این ماده پروتئینی پر مصرف در بازار بصورت محسوس كاهش یافت و زیر قیمت مصوب دولتی در حال توزیع است.
مردانی تاكید كرد: هیچ محدودیتی از نظر تامین مرغ مصرفی در بازارهای استان وجود ندارد و با تامین و توزیع گسترده گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی نیز، تعادل در قیمت گوشت قرمز نیز برخوردار است.
به گزارش ایرنا، ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در 213واحد مرغداری فعال استان 30 هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف كشور گزارش شده است.
6199/2097