خلیل رنجبر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 76 دانش آموز دختر و پسر دارای آسیب شنوایی دردوره های پیش دبستانی وابتدایی در 9 شهرستان استان با تحصیل در 29 مدرسه مستقل و ضمیمیه شهری و روستایی جامعه هدف را در این برنامه تشكیل می دهند.
وی با اشاره به برگزاری نخستین مرحله عمومی استعدادیابی دانش آموزان دارای آسیب شنوایی افزود: این برنامه برای تعدادی از دانش آموزان هدف در رشته های دوومیدانی، تیراندازی، كشتی، تكواندو، شنا، فوتسال، تنیس روی میز، بدمینتون و كاراته روز گذشته برگزار شد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان اضافه كرد: مرحله دوم این طرح تخصصی بوده و پس از شناسایی توانایی ها و استعدادهای هر كدام از دانش آموزان در رشته های مختلف توسط مربیان و كارشناسان، بصورت تخصصی در رشته مورد نظر فعالیت می كنند.
وی با بیان اینكه دانش آموزان داری آسیب شنوایی همواره باید با فعالیت و برنامه ریزی نگاهی رو به جلو داشته و امید خود را از دست ندهند، یادآور شد: با رفع برخی موانع می توان استعدادهای بسیار بالایی را كه در میان این افراد نهفته شده و در دیگر افراد وجود ندارد را به شكوفایی رساند.
رنجبر توسعه، گسترش ورزش و ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان دارای آسیب شنوایی و ورود افراد با استعداد به ورزش های قهرمانی ناشنوایان را از جمله اهداف این طرح اعلام كرد.
وی گفت: در حال حاضر برنامه های مختلفی از جمله طرح حیاط پویا، ورزش صبحگاهی، پارالمپیاد ورزشی درون مدرسه ای در راستای ارتقای سلامت جسمانی، روانی و شكوفایی استعدادهای بالقوه دانش آموزان در مدارس با نیازهای ویژه استان در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان تاكید كرد: در سال تحصیلی جاری 192 دانش آموز تلفیقی فراگیر دارای آسیب شنوایی خفیف تا عمیق در كنار همسالان خود و دردوره های متوسطه دوره اول و دوم مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جاری هفت هزار و 170 دانش آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراكز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.
7348 / 3034
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
سنندج - ایرنا - رئیس آموزش و پرورش استثنایی كردستان گفت: در راستای ارتقای ضریب سلامت دانش آموزان و ورود افراد با استعداد دارای نیازهای ویژه به ورزش های قهرمانی، دانش آموزان دارای آسیب شنوایی استان استعدادیابی ورزشی می شوند.