تبريز- ايرنا- استاد ارتباطات دانشكده خبر با تاكيد بر نقش ويژه روابط عمومي در سازمان ها، گفت: روابط عمومي اطلاع رساني نيست، بلكه مديريت هوشمند ارتباطات انساني است.

به گزارش ايرنا، دكتر «حميد شكري خانقاه» روز پنجشنبه در كارگاه آموزشي مديريت و برنامه ريزي راهبردي در روابط عمومي، اظهار داشت: عملكرد روابط عمومي بايد طوري باشد كه جايگاه تاثيرگذار خود را نشان دهد، يعني براي رفع مشكلات سازمان از مشاوره هاي روابط عمومي استفاده كنند.
وي با اشاره به ضرورت مشكل گشايي روابط عمومي در مسايل مختلف سازمان، افزود: بايد مدير روابط عمومي با نگرش، شخصيت، منش و عملكرد خود فضايي را به وجود آورد كه ضمن اعتماد در رفع مشكلات از وي كمك بگيرند.
شكري با تاكيد بر لزوم تثبيت جايگاه روابط عمومي در سطح سازمان، ادامه داد: يكپارچگي و استانداردسازي فرآيندسازي ارتباطي به عنوان يكي از شتاب دهنده هاي روابط عمومي عمل مي كند.
وي با تشريح روابط عمومي هوشمند، گفت: استانداردسازي فرآيند ارتباطي، ساختارسازي و تشكيلات روابط عمومي، سيستم سازي ارتباطي، مهارت هاي ارتباطي به لحاظ كلامي و غيركلامي از ويژگي هاي روابط عمومي هوشمند است.
استاد روابط عمومي دانشكده خبر افزود: سبك مديريت فعال، منفعل، قاطع يا محافظه كار و راهبرد مداري و برنامه محوري از اصلي ترين ويژگي هاي روابط عمومي است، اما متاسفانه بيشتر روابط عمومي ها در بحران ها به خواب كشنده اي فرو مي روند و منتظر ديگران هستند.
شكري با بيان اينكه روابط عمومي ها بايد اثربخش باشند، گفت: اعتماد آفريني، هم افزايي، شفافيت آفريني، فرصت آفريني، ايجاد رضايت، فكر آفريني و تحرك آفريني از جمله ويژگي هاي يك روابط عمومي موثر است.
كارگاه آموزشي يكروزه «مديريت و برنامه ريزي استراتژيك در روابط عمومي» به مناسبت 27 ارديبهشت،«روز جهاني ارتباطات»، توسط شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي آذربايجان شرقي در تالار اجتماعات سازمان مديريت و برنامه ريزي تبريز برگزار شد.
3093/518