تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

بجنورد - ایرنا - دبیر انجمن كوراش گفت: با پایان اردوی تیم ملی جوانان كوراش، نفرات نهایی اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا مشخص شدند.

كوروش خسرویار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اردوی تمرینی تیم ملی جوانان كوراش، هفته گذشته با حضور 14 كوراشكار در بجنورد برگزار شد كه در نهایت 8 نفر آنان، از جمله چهار ورزشكار خراسان شمالی برای مسابقات آسیایی برگزیده شدند.
وی از حسین سعیدی برجی در وزن 55 كیلوگرم، مجید وحید بریمانلو در 60 كیلو، علی محمدی بریمانلو در 66 كیلو و رضا پارساپور در وزن 73 كیلوگرم، همگی از خراسان شمالی را از افراد منتخب برای این مسابقات نام برد.
خسرویار افزود: در وزن81 كیلوگرم امین كامیابی، 90 كیلوگرم علی صبوحی، 100 كیلوگرم مرتضی مختارزاده و در وزن بالای 100كیلوگرم نیز فرزین شاهباز از خراسان رضوی در این رقابتها حضور خواهند یافت.
وی یادآور شد: رقابتهای كوراش جوانان آسیا 27 تا 30 خردادماه در 7 وزن آقایان و 8 وزن بانوان به میزبانی تایلند برگزار می شود.
خراسان شمالی مردادماه امسال نیز اردوی مشترك بین المللی كوراش را میزبانی خواهد كرد.
در نخستین دوره مسابقات كوراش جوانان آسیا كه سال 96 در بجنورد برگزار شد، ورزشكارانی از 14 كشور شركت داشتند.
خراسان شمالی یكهزار و 400 ورزشكار بیمه شده در رشته كوراش و جودو دارد.
این استان به دلیل رواج كشتی بومی باچوخه، یكی از قطب های اصلی ورزش های رزمی كوراش و جودوی كشور است و تاكنون قهرمانان زیادی به كشور معرفی كرده است.
ط/5132