نیویورك- ایرنا- سناتور دموكرات و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریكا از كنگره خواست به وظیفه قانون اساسی خود در آغاز فرایند استیضاح ترامپ عمل كند.

'الیزابت وارن' شامگاه یكشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت من گزارش مولر را به طور كامل خواندم. روشن است كه ترامپ بر سر تحقیقات مانع ایجاد كرد.
وی افزود: رئیسان جمهوری بالاتر از قانون نیستند و كنگره یك وظیفه قانون اساسی دارد تا فرایند استیضاح را آغاز كند.
به دنبال انتخابات 2016 و پیروزی دونالد ترامپ، اعتراض مبنی بر ارتباط ستاد انتخاباتی وی با عوامل خارجی به خصوص روسیه مطرح شد.
بر این اساس، كمیته تحقیقات انتخابات به ریاست بازرس رابرت مولر رئیس اسبق پلیس فدرال آمریكا تشكیل شد و پس از 2 سال تحقیق، نتیجه برای تصمیم گیری به 'ویلیام بار' دادستان كل آمریكا و وزیر دادگستری ترامپ ارسال شد.
اما ' بار' ابتدا خلاصه ای چهار صحفه ای را در اختیار كنگره و عموم قرار داد كه در آن نتیجه گیری شده بود كه هیچ یك از ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه ارتباط و همكاری نداشته اند و همچنین رئیس جمهوری هم هرگز مانع از انجام تحقیقات توسط این كمیته نشده است.
ترامپ در حالی كه به خاطر این تحقیقات، چند تن از عوامل ستاد انتخاباتی خود را از دست داده بود، ابتدا سعی كرد تا از طریق وزیر وقت دادگستری یعنی جف سشنز، بر روند تحقیقات اثر بگذارد اما از آنجا كه فهمید سشنز از خود سلب اختیار كرده است، پس از چندین مرحله حملات لفظی به وی، سر انجام گفت كه او دادستان كل ندارد.
این مساله باعث بركناری سشنز شد و با روی كار آمدن 'بار' ، معاون وزیر دادگستری كه نقش مهمی در این تحقیقات داشت هم از كار بركنار شد.
با این حال دادستان كل آمریكا تحت فشار كنگره، مجبور شد گزارش 448 صفحه ای تحقیقات مولر را به كنگره ارسال كند اما بخش هایی از آن را حذف كرد.
وارن چندمین عضو كنگره آمریكا است كه در روزهای اخیر با بیان اینكه در تحقیقات مولر، مشخص است كه ترامپ مانع از اجرای عدالت بوده، خواستار استیضاح وی شده است.
اروپام*1429