یزد - ایرنا - مدیرعامل ستاد دیه یزد گفت: مردم نوعدوست و خیراندیش مروست از توابع شهرستان خاتم در نخستین جشن گلریزان كه در این شهر برگزار شد یك میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد كمك كردند.

اسلام افشون روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر این شهر 2 زندانی جرائم مالی غیرعمد دارد كه برای آزادی آنها هشت میلیارد ریال نیاز است.
وی ادامه داد: همت و همراهی خیران و پیگیری مسئولان نقش مهمی در آزادی زندانیان دارد و در این خصوص همانند گذشته همه در این امر خیر همكاری كنند.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل ستاد دیه یزد پیشتر گفته بود، همزمان با آغاز ماه رمضان تاكنون مردم نوعدوست مركز استان و شهرستان خاتم با حضور در جشن گلریزان، چهار میلیارد ریال برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد كمك كردند.
اسلام افشون افزود: از این مبلغ 2میلیارد و 700 میلیون ریال در جشن گلریزان یزد و بقیه توسط مردم خاتم اهدا شد و تا پایان ماه رمضان برگزاری 10 جشن گلریزان دیگر در بقیه شهرستان ها برای آزادی مددجویان زندانی پیش بینی شد.
مدیرعامل ستاد دیه یزد تصریح كرد: علاوه بر جشن های گلریزان افرادی كه مایل به كمك هستند می توانند با هماهنگی ستاد اقدام كنند.
به گفته افشون هم اكنون 220 زندانی جرائم غیرعمد با 460 میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.
وی بیان كرد: از این تعداد 115 نفر با جرائم مالی، 93 تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
در سال 1397 با همكاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم 182 زندانی غیرعمد با تامین 57 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
جرم غیرعمدی، فعل یا ترك فعلی است كه وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده باشد، اما به هر حال قانون را نقض كرده، پس عنصر مادی تشكیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتكب است.
استان یزد یا یك میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار نفر زندانی دارد كه جرم اغلب این افراد كه در چهار زندنی نگهداری می شود، مواد مخدر است.
7536/ 2047/