مراغه - ايرنا - معاون سياسي و اجتماعي فرماندار مراغه گفت: پايگاه انتقال خون اين شهرستان به دليل فرسوده بودن توسط يكي از خيران بازسازي مي شود.

به گزارش ايرنا، موسي شعفي روز دوشنبه در جلسه هماهنگي براي بازسازي پايگاه انتقال خون مراغه گفت: زمين اين پايگاه 400 مترمربع بوده و تامين كننده خون بيش از يك ميليون نفر از اهالي منطقه است.
وي با اشاره به مطرح بودن مراغه به عنوان يكي از قطب هاي درمان شمال غرب كشور گفت: پايگاه هاي انتقال خون بايد همگام با مراكز درماني شهرستان توسعه پيدا كرده و برنامه هاي اساسي از سوي متوليان امر در نظر گرفته شود.
وي افزود: به زودي و پس از توافقات اوليه با يكي از خيران، نقشه هاي عمراني و معماري اين طرح آماده و عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
مديركل پايگاه انتقال خون آذربايجان شرقي نيز در اين جلسه گفت: پايگاه انتقال خون مراغه در سال 1375 ساخته شده كه متاسفانه در حال حاضر فرسوده و غيرقابل استفاده است.
وحيد مثمر گفت: ورود بخش خصوصي و خيران براي بازسازي اين پايگاه قدم خير و مثبتي است و پس از اتمام عمليات اجرايي اين پايگاه از سوي مركز استان تجهيز خواهد شد.
وي افزود: هم اكنون چهار پايگاه انتقال خون در شهرهاي تبريز (دو مورد)، مراغه و ميانه كار خونگيري از اهدا كنندگان را بر عهده دارند.
وي اضافه كرد: سال گذشته بيش از يكصد هزار نفر به مراكز انتقال خون استان مراجعه كردند كه از 98 هزار نفر خون گيري شد.
مثمر وضعيت ذخاير خوني در استان را مناسب دانست و گفت: نياز به خون و فرآورده هاي خون به صورت مداوم وجود دارد و به طور مرتب هم در حال افزايش است.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعيت در 127 كيلومتري تبريز، مركز آذربايجان شرقي واقع است.
3077/9880