تهران- ايرنا- برگزاري كارگاه تخصصي نظام حقوقي حاكم بر معادن و صنايع معدني و اخذ رتبه علمي- پژوهشي نشريه دانشگاه تهران از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از مهم ترين خبرهاي دانشگاه تهران است.

به گزارش روز دوشنبه دانشگاه تهران، مؤسسه يونيدرو (مشترك دانشگاه تهران و ايميدرو) براي اولين بار در حوزه معدن و صنايع معدني، كارگاه تخصصي «نظام حقوقي حاكم بر معادن و صنايع معدني» را با هدف «آشنايي با قوانين و مقررات مورد عمل در معادن و صنايع معدني و نحوه به‌كارگيري آن در اجرا» و كاربرد «بررسي، ارزيابي و كارشناسي امور حقوقي در حوزه‌هاي معادن و صنايع معدني» برگزار مي‌كند.
اين كارگاه تلاش مي‌كند ضمن تبيين مفاهيم حقوقي به كار رفته در قانون معادن، سازوكارهاي حقوقي حمايت از معادن و صنايع معدني و بهره‌مندي از ظرفيت‌هاي قانوني آن را براي جامعه معدني كشور تشريح كند و به غناي ادبيات حقوق معدني ايران اضافه كند.

**اخذ رتبه علمي- پژوهشي نشريه دانشگاه تهران از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
نشريه Journal of Solar Energy research در ارديبهشت 1398 موفق به اخذ رتبه علمي-پژوهشي از وزارت علوم، تحقيقات و فناوري شد.
اين نشريه تنها مجله علمي-پژوهشي كشور در حوزه انرژي خورشيدي به زبان انگليسي است كه از چهار سال پيش توسط گروه تحقيقاتي «فناوري‌هاي كنترل آلودگي هوا» به مديرمسئولي دكتر عليرضا نورپور، دانشيار دانشكده محيط زيست، به صورت منظم منتشر مي‌شود.
هيأت تحريريه اين نشريه علمي-پژوهشي از استادان بنام ايراني و غيرايراني در حوزه انرژي خورشيدي هستند.
دانام**9491**1584