مشهد- ايرنا- رئيس پليس پيشگيري فرماندهي انتظامي خراسان رضوي گفت: 6 هزار نيروي مسلح و غير مسلح در قالب موسسات خدماتي و حفاطتي در كنار پليس تامين امنيت مردم اين استان را بر عهده دارند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، سرهنگ محمد بوستاني افزود: موسسات خدماتي حفاظتي و مراقبتي استان خراسان رضوي براساس ماده 122 قانون توسعه چهارم از سال 1388 فعاليت خود را اغاز كردند.
وي هدف از فعاليت اين موسسات را ارتقاي توانمندي نيروي انتظامي در پيشگيري از جرايم و ارائه خدمات حفاظتي و مراقبتي عنوان كرد.
سرهنگ بوستاني اظهار داشت: مهمترين ماموريت اين موسسات استفاده از نگهبان مسلح و غير مسلح در محلات و مجتمع هاي مسكوني، تجاري و صنعتي، بانكها، مراكز دولتي و غير دولتي و ساماندهي، طراحي، نصب و پشتيباني سيستم هاي حفاظتي و الكترونيكي هشدار دهنده است.

* همكاري نگهبانان محله خراسان رضوي در تامين امنيت شب هاي قدر
رئيس پليس پيشگيري فرماندهي خراسان رضوي با اشاره به طرح امنيت شبهاي قدر در ماه مبارك رمضان گفت: در اجراي طرح يكپارچه سازي امنيتي نيروي انتظامي از نيروهاي موسسات خدماتي حفاظتي و مراقبتي براي تامين امنيت مردم در شبهاي قدر استفاده شده است.
سرهنگ بوستاني افزود: با توجه به خالي بودن منازل در شبهاي قدر در پي حضور پر رنگ شهروندان در حرم مطهر رضوي، مساجد، تكيه ها و بوستان ها براي انجام اعمال شبهاي قدر، حفاظت از اموال آنان و پيشگيري از جرايم احتمالي از اهميت بسزايي برخوردار است.
وي اظهار داشت: هم اكنون 43 موسسه خدماتي، حفاطتي و مراقبتي در خراسان رضوي فعاليت دارند كه 24 موسسه از اين تعداد در مشهد و بقيه در ديگر شهرستانهاي استان هستند.
وي گفت: اين موسسات با توجه به نوع قرارداد و درخواست كارفرمايان از نيروهاي جوان بسيجي و آموزش ديده يا بازنشستگان نيروهاي مسلح استفاده مي كنند.
7505 / 6053