اروميه- ايرنا- مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي با اشاره به اينكه سامانه تلفني 1666 با رويكرد رعايت حقوق شهروندي در اين استان فعال است، گفت: مردم از اين طريق مي توانند مشكلات و سوال هاي خود را در خصوص مسائل بيمه سلامت مطرح و پاسخ خود را دريافت كنند.

نادر نانبخش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين سامانه به مركز كشور متصل است و در صورت نياز به استان هاي مربوطه وصل مي شود.
وي ادامه داد: سامانه 1666 راهي براي پاسخگويي بهتر به شهروندان در خصوص مسائل مرتبط با بيمه سلامت بوده و به طور ميانگين هفته اي چند تماس براي رسيدگي به اين استان متصل شده است زيرا بيشتر مسائل توسط اپراتور مسوول در تهران حل و فصل مي شود.
وي با اشاره به اينكه احترام به حقوق شهروندي از ويژگي هاي يك سازمان پاسخگو است، ادامه داد: رعايت حقوق شهروندي در حوزه سلامت از جمله اهداف راه اندازي و فعاليت اين سامانه ارتباط مردمي به شمار مي رود.
وي بيان كرد: سامانه 1666 در بحث مشتري‌ مداري مي‌تواند همراه مناسبي براي سازمان بيمه سلامت در جهت پاسخگويي به مردم باشد.‏
مديركل بيمه سلامت آذربايجان غربي اضافه كرد: مردم مي توانند به صورت 24 ساعته سوال ها و پيشنهادهاي خود در خصوص بيمه سلامت را از طريق اين سامانه مطرح كنند.
نانبخش گفت: دريافت نظرهاي مردمي در حوزه سلامت و شنيدن انتقادهاي آنان از طريق اين سامانه مي تواند بخشي از مشكلات را برطرف كند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم نبايد فريب افراد سودجو را بخورند، افزود: برخي افراد سودجو طي سال هاي گذشته در پوشش بيمه سلامت با شهروندان تماس مي گرفتند و مبالغي را در قبال صدور بيمه تكميلي از آنان مطالبه مي كردند.
وي ادامه داد: مردم هوشيار باشند كه اين اداره كل هيچگونه تماس تلفني يا حضوري با بيمه شدگان براي صدور بيمه تكميلي ندارد.
به گزارش ايرنا بيمه سلامت از سال 1393 با اجراي طرح تحول نظام سلامت و تجميع چند بيمه به ويژه بيمه خدمات درماني و اقشار مختلف در كشور ايجاد شد و در حال حاضر در كنار بيمه تامين اجتماعي بيشترين سهم را در بازار بيمه اي كشور دارد.
9918/7129