مسكو - ایرنا - رئیس جنبش اوراسیای روسیه معتقد است كه سر و صدای این روزهای واشنگتن در خاورمیانه و لشكر كشی به خلیج فارس در واقع فرافكنی و منحرف كردن اذهان آمریكایی ها از شكست سیاست های آمریكا در قبال كره شمالی و ونزوئلا است.

«الكساندر دوگین» روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود تمامی هیاهویی كه آمریكا در منطقه خاورمیانه به راه انداخته است، دونالد ترامپ تاكنون نتوانسته در مساله كره شمالی به پیروزی دست یابد و پیونگ یانگ به تازگی با پرتاب چند موشك دیگر واشنگتن و متحدانش را به چالش كشید و پیام صریحی به كاخ سفید داد كه تسلیم فشارها نخواهد شد و تن به خلع سلاح هسته ای نمی دهد.
وی سپس به اوضاع در ونزوئلا اشاره كرد وگفت: با وجود برنامه ریزی های گسترده آمریكا در چند ماه گذشته، كودتای ضددولتی شكست خورد و آمریكا نتوانست نیكلاس مادورو را از قدرت كنار بزند حال آنكه در نخستین روزها، ترامپ ژستی گرفته بود كه گویا كار در ونزوئلا در چند هفته تمام می شود.
دوگین نتیجه گیری كرد كه ترامپ برای انحراف افكار عمومی از شكست های آمریكا در ارتباط با كره شمالی و ونزوئلا، دست به افزایش تنش در خاورمیانه زده است و احتمالا تا پیش از انتخابات نیز این وضعیت پر سر و صدا ادامه خواهد داشت چرا كه مقامات كاخ سفید نیاز دارند تا اذهان آمریكایی ها را از دو شكست اخیر به هر شكل ممكن منحرف كنند.
رییس جنبش بین المللی اوراسیای روسیه در واكنش به این پرسش كه چرا آمریكا ایران را هدف فشارهای خود قرار داده، اظهار داشت: آنها از شكست سیاست های خود در عراق و سوریه عصبانی هستند و دلیل ناكامی خود در خاورمیانه را قدرت و نفوذ ایران در بین ملت های اسلامی می دانند.
وی با بیان اینكه ترامپ به فكر جبران شكست های آمریكا در خاورمیانه است، اظهار داشت: تشنج بیشتر در خاورمیانه به نفع آمریكا است و سبب افزایش حضور نظامی این كشور به بهانه تامین امنیت متحدان واشنگتن، انحراف افكار عمومی آمریكا از ناكامی ها و همچنین فروش بیشتر سلاح های آمریكایی می شود.
این صاحبنظر روس معتقد است كه آمریكا از وضعیت پیش آمده با ایران (حالت پیش از مناقشه نظامی) منفعت سرشاری می برد ضمن اینكه نباید فراموش كرد ترامپ تاجر پیشه است و تنها به فروش بیشتر تسلیحات آمریكایی فكر می كند.
به اعتقاد وی، ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریكا نیاز به یك پیروزی در سطح بین المللی و چارچوب سیاست خارجی آمریكا دارد و برای او اهمیتی ندارد كه برای رسیدن به این هدف امنیت خاورمیانه را به خطر بیندازند.
اروپام*391*1346*