بجنورد- ایرنا- رئیس هیات ورزشی ناشنوایان خراسان شمالی گفت: هفت ورزشكار ناشنوای این استان در رشته های جودو، تكواندو و بسكتبال برای انتخابی مسابقات آسیایی ناشنوایان به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

پوران باقرنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر این اساس افسانه محمدپور به اولین اردوی ارزیابی تیم ملی تكواندو برای حضور در نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان دعوت شد.
وی افزود: همچنین مهرداد بداغی، علی دهقان، مرتضی غفاری نسب و محمد ادریش چهار نفر از جودوكاران ناشنوای استان نیز به اولین اردوی ارزیابی تیم ملی جودو دعوت شدند.
باقرنیا گفت: همچنین محمد ریحانی و سینا باغچقی دو نفر از ورزشكاران بسكتبالیست استان نیز چند دوره اردوی تیم ملی را برای شركت در این مسابقات پشت سر گذاشته اند.
وی اظهار داشت: از این ورزشكاران مهرداد بداغی، علی دهقان، محمد ریحانی و سینا باغچقی از ورزشكاران نام آور و نشان آور استان هستند كه مقام های مختلف كشوری و جهانی دارند و احتمال شركت این افراد در مسابقات آسیایی بسیار بالا است.
رئیس هیات ورزشی ناشنوایان خراسان شمالی یادآور شد: هم اكنون افزون بر 30 ورزشكار خانم در رشته های مختلف تنیس روی میز، جودو، تكواندو، كاراته و بدمینتون و 70 ورزشكار در رشته های جودو، كشتی، بسكتبال، تیراندازی و تكواندو در هیات ناشنوایان استان عضو هستند.
نهمین دوره بازی های آسیایی ناشنوایان در 12 رشته مختلف از 10 تا 24 آبان ماه در كشور هنگ كنگ برگزار می شود.
ط/ 6042