به گزارش ایرنا، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: با بهره برداری از مرحله نخست طرح توسعه سرسرای ایستگاه مسافری راه آهن تبریز فضای آن به 2 هزار و 900 متر مربع افزایش یافت.
سعید رسولی، افزود: پیش از بهره برداری از این طرح، فضای این سرسرا حدود یك هزار و 200 متر مربع بود كه با اجرای توسعه آن یك هزار و 700 متر مربع به آن افزوده شد.
وی اظهار كرد: مرحله دوم توسعه سرسرای این ایستگاه نیز با 800 متر مربع در حال انجام است كه در آینده نزدیك به فضای این ایستگاه اضافه می شود.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به طرح تعمیر دپوی لوكوموتیو راه آهن آذربایجان گفت: این محل از سوی شركت مپنا به صورت فنی و مدرن بازسازی و نوسازی شده است.
رسولی ادامه داد: برای بازسازی این محل حدود 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و بازسازی دپوی دوم راه آهن آذربایجان نیز در دستور كار این شركت قرار دارد.
به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران در سال 1295 خورشیدی میان تبریز تا بندرشرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راهآهن آذربایجان به عنوان یكی از نواحی نوزدهگانه راهآهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیك میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یك هزار و 100 كیلومتر می رسد.
راهآهن آذربایجان به استانهای آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمترسانی میكند.
8023/3071
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۲
تبریز - ایرنا - 2 طرح در راه آهن آذربایجان روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسید.