آرش اخوان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا آموزش های فنی و مهارتی، کاربردی و هدفمند در این برنامه ها را خواستار شد و افزود: بر این اساس آموزش های تولید محور در دستور کار مراکز آموزشی این اداره کل قرار گرفته است تا بتواند الگوی هزینه بهتری را دنبال کند.
وی با تاکید بر اینکه باید مدل های قدیمی آموزشی به دلیل نداشتن کارآیی مناسب از رده خارج و سبک های جدیدبه شکل آموزش های دوگانه، جایگزین آن شود، اظهار داشت: بیشترین تاکید بر آموزش های درآمد زا و کم هزینه است.
وی یادآور شد: بر این اساس این اداره کل به مراکزی که در مسیر آموزش های کاربردی و تولید محور و همچنین درآمد زا حرکت کنند نگاه ویژه ای خواهد داشت.
اخوان با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا بیکاری شامل حال نیروهای ماهر و مهارت دیده نمی شود، تصریح کرد: فقدان مهارت های موردنیاز بازار کار از سوی جویندگان کار یکی از دلایل بیکاری در کشور است که سازمان آموزش فنی و حرفه ای با ارائه آموزش های مهارتی نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا می کند.
وی تصریح کرد: در این راستا سازمان فنی و حرفه ای به سمت مهارت افزایی نیروهای علاقمند و هنرآموز می پردازد و و می تواند در به سمت اشتغال پایدار در جامعه حرکت کند.
مدیرکل فنی و حرفه ای اصفهان به مربیان فنی و حرفه ای توصیه و تاکید کرد که ارتباط با اصناف، کارخانه ها و شهرک های صنعتی دانش و مهارت ا به روز و در بازار کار جایگاه تثبیت شده ای برای خود ایجاد کنند.
وی تاکید کرد: آموزشهای فنی و حرفه ای باید بر اساس سفارش پذیری، نیاز بازار کار، نیازسنجی و مزیت های منطقه ای برنامه ریزی شود که در این راستا مربیان می توانند با آموزشهایی به شیوه سفارش پذیری با توجه به نیاز بازار منطقه تا حدود زیادی وضعیت اشتغال مخاطبان خود را پس از آموزش تضمین کنند.
وی، حضور بخش غیردولتی را به عنوان حمایت کننده مادی و معنوی منجر به زنده و پویا کردن و همچنین رونق بخشی به آموزشهای فنی و حرفه ای دانست و گفت: یکی از دلایل شاخص بودن اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اصفهان نسبت به سایر استان ها مشارکت و همکاری با شرکای مهارتی و طرح های برون سپاری است.
هم اکنون دست کم یکهزار حرفه مهارتی در بخش های صنعت، خدمات فنی، گردشگری، آی تی، آی سی تی و مشاغل خانگی در ۵۴ مرکز آموزش فنی وحرفه ای, بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ آموزشگاه بخش خصوصی ارایه می شود.
۶۹۹۴/۶۰۲۶/