به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی جعفر شهامت افزود: ۸۱۶ میلیارد ریال از منابع ملی و استانی سال ۹۷ برای روکش راه های اتان هزینه شد و تا پایان سال مالی ۹۷ مبلغ ۳۲۷ میلیارد ریال اعتبار ملی و ۳۶۰ میلیارد ریال قیر معادل ۱۳ هزار تن از محل منابع ملی و مبلغ ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استانی در این حوزه هزینه خواهد شد.
وی با اشاره به بارندگی های کم سابقه و فرانرمال از هفته های پایانی بهمن ماه ۹۷ تا پایان فروردین ماه سال جاری و وقوع سیلاب و روان آب تاکید کرد: تقویت این اعتبارات برای سال مالی جدید ضروری است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با تاکیدات استاندار و نمایندگان استان در مجلس و هدایت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، امید است افزایش حداقل ۳۵ درصدی اعتبارات ملی و به تبع آن سهمیه قیر استان در سال ۹۸ محقق شود.
وی اظهار داشت: علیرغم اینکه افزایش کار به صورت امانی در شرایط ایده آل و مطلوب نیست، لیکن ناگزیر از افزایش حداقل چند برابری کار امانی در حوزه روسازی راه ها در صورت تامین منابع مالی برای ماشین آلات و هزینه های مرتبط خواهیم بود تا حداقل سطح سرویس مورد نیاز کاربران جاده ای در طول راه ها فراهم شود.
شهامت به تاخیر در عملیات روسازی راه ها به دلیل شرایط جوی و تاخیر در تحویل قیر اشاره کرد و افزود: خرداد و تیر ماه شاهد افزایش حجم عملیات روکش راه ها توسط پیمانکاران و راهداران برای جبران موضوع خواهیم بود.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هزار و ۳۵۰ کیلومتر راه آسفالت در استان و اهمیت سامانه PMC (مدیریت نگهداری روسازی راه ها ) گفت: در صورت عدم اجرایی شدن برنامه سالیانه طبق خروجی سامانه فوق که جزو پیشرفته ترین روش های تخصیص منابع این حوزه است، ناگزیر به هزینه کرد بیشتر در سال های بعد برای جبران عقب ماندگی این حوزه خواهیم بود .
وی افزود: با توجه به افزایش قیمت ها و برآورد این سامانه نیازمند به تامین و تخصیص سالیانه حداقل یکهزار میلیارد تومان برای تامین سطح سرویس مناسب هستیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی همچنین گفت: اجرای ۲۶۰ هزار تن آسفالت در طول ۵۲۸ کیلومتر راه استان و عملیات حفاظتی در طول ۱۱۵ کیلومتر از راه ها تا پایان سال مالی ۹۷ خراسان جنوبی را جزو ۱۰ استان برتر کشور به لحاظ حجم عملیات قرار داده است.
۹۸۹۳*۳۰۲۸