تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون شطرنج درباره حضور شطرنج بازهای ایران در رقابت های قهرمانی آسیا گفت: مسابقات در چین برگزار می شود و بهترین های آسیا از این کشور هستند. کار سختی برای رقابت با میزبان داریم.

مهرداد پهلوان زاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جوانان شطرنج ایران با وجود سن کم میدان های بزرگی را تجربه کرده اند اما رقابت های قهرمانی انفرادی آسیا سخت است و این سختی زمانی بیش از پیش است که کشور چین قدرت اول آسیا میزبان مسابقات است. اما با این وجود به توانایی شطرنج بازان ایمان دارم.


پهلوان زاده در زمینه هزینه این اعزام ها گفت: علیرضا فیروزجا و آنوشا مهدیان به عنوان قهرمان مردان و زنان کشور با هزینه فدراسیون اعزام می شوند و پرهام مقصودلو و پویا ایدنی با هزینه شخصی به چین می روند.


رییس فدراسیون در زمینه غیبت چهره های سرشناس گفت: محمد امین طباطبایی سال گذشته سهمیه جهانی در این رقابت ها کسب کرد و سارا سادات خادم الشریعه و مبینا علی نسب به خاطر مسابقات پیش رو از  حضور در این رقابت ها انصراف دادند.


بنا به اعلام فدراسیون شطرنج علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو، پویا ایدنی و آنوشا مهدیان شطرنج بازان اعزامی ایران به رقابت های قهرمانی شطرنج مردان و زنان آسیا هستند. شهرام سالاری داور بین المللی کشورمان نیز یکی از داوران حاضر در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.


مسابقات قهرمانی مردان و زنان آسیا از تاریخ ۱۶ تا ۲۶ خرداد ماه در شهر زینگ تای چین برگزار خواهد شد.


این شهر در ۴۰۰ کیلومتری جنوب پکن قرار دارد.


رقابت های انفرادی شطرنج آسیا حکم انتخابی برای مسابقات جهانی را دارد. در پایان این رقابت ها ۵ شطرنج باز برتر ( ۴ شطرنج باز مرد و یک شطرنج باز زن) سهمیه جهانی را کسب می کنند.


 جوایز پنج نفر برتر مسابقات قهرمانی آسیا ۵۰ هزار دلار می باشد که با تصمیم چین به عنوان میزبان مسابقات، این رقم به ۸۰ هزار دلار افزایش یافت.


سال گذشته و در جریان رقابت های شطرنج انفرادی قهرمانی آسیا در بخش استاندارد سید محمد امین طباطبایی عنوان نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد. همچنین فیروزجا در رقابت ها بخش برق آسا به عنوان قهرمانی رسید.


ورزشی**۲۰۵۲**۲۰۲۴