سنندج - ایرنا - معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در حال حاضر ۲ هزار و ۵۵۱ نفر از ایثارگران واجد شرایط در این استان بیکار هستند.

علی قنبر صادقی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اشتغال ایثارگران مشمولان دارای ۲۵ درصد و پنج درصد ایثارگری را در بر می گیرد، اظهار داشت: از این تعداد واجدین شرایط بیکار در استان یک هزار و ۸۵۸ نفر از مشمولان سهمیه ۲۵ درصد هستند.


وی افزود: همچنین ۶۹۳ نفر دیگر از ایثارگران بیکار در استان مشمولان سهمیه پنج درصد ایثارگری را در بر می گیرد که شامل فرزندان جانبازان زیر ۲۵ درصد است.


معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان یادآور شد: ۱۶ نفر از ایثارگران بیکار در استان دارای مدرک دکترا، ۲۸۸ نفر فوق لیسانس، یک هزار و ۳۸۶ نفر لیسانس، ۲۴۰ نفر فوق دیپلم، ۴۶۵ نفر دیپلم و ۱۵۶ نفر نیز زیر دیپلم هستند.


وی اضافه کرد: اشتغال ایثارگران در استان با استفاده از ظرفیت های قانونی اشتغال، استفاده از منابع داخلی اشتغال استان، استفاده از صندوق استغال ایثارگران و توانمندسازی شغلی ایثارگران از طریق آموزش های فنی و حرفه ای انجام می شود.


صادقی گفت: سال گذشته از طریق مهارت های فنی و حرفه ای و استفاده از سهمیه های اشتغال داخلی و غیره در استان برای ۲۵۳ نفر از ایثارگران بیکار دارای واجد شرایط در بخش های دولتی و خصوصی شغل ایجاد شد.


وی تاکید کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران همواره سعی کرده با ارائه طرح های تسهیلاتی بخش اشتغال با مشارکت بانک های عامل زمینه اشتغالزایی ایثارگران را فراهم کند و در استان نیز این مهم با جدیت دنبال می شود.


بنیاد شهید و امور ایثاگران کردستان در حال حاضر با تعداد پنج هزار و ۴۷۳ پرونده شهید و ۹ هزار ۲۹۴ پرونده جانباز و ۸۳۱ پرونده آزاده در استان فعال است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۰ شهرستان استان و چهار معاونت فرهنگی و اموزشی، تعاون و امور اجتماعی، توسعه مدیریت و منابع بهداشت و درمان در اداره کل استان مشغول خدمت رسانی به این قشر است.
۷۳۴۸/۹۱۰۲