اراک - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 50 راهنمای گردشگری با مجوز رسمی از این اداره کل در حوزه گردشگری فعالیت می کنند.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی استان مرکزی، «علیرضا ایزدی» افزود: مشکلات اجتماعی و اقتصادی ناشی از استفاده تورهای مسافرتی و گردشگری غیرمجاز و فاقد مجوز به عموم مردم از طریق رسانه ها و نصب بنر هشدار داده شده است.


وی اظهار داشت: متولیان تورهای غیرمجاز، از طریق شبکه های مجازی نیز به انجام تبلیغات می پردازند، شناخت کافی از گردشگری ندارند و به صنعت گردشگری و تورگردانی استان خسارت وارد می کنند.


ایزدی افزود: هیأتی متشکل از نماینده مجمع دفاتر خدمات مسافرتی، کارشناس نظارت بر تاسیسات گردشگری اداره کل، رئیس شهرستان ها و حراست اداره کل با هدف بازبینی و نظارت بیشتر بر نحوه فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی استان و  جلوگیری از فعالیت تورهای غیرمجاز تشکیل شده است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: فعالیت تورهای غیر مجاز در منطقه می تواند ضربه سنگینی به صنعت گردشگری وارد کند.


وی تصریح کرد: برخی افراد فرصت طلب با انتشار یک شماره تلفن اقدام به تبلیغ تورهای مختلف می کنند که تنها منافع خود را در نظر می گیرند و پاسخگوی مشکلات احتمالی نیستند.  


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تور گردانی یک کار تخصصی است و افرادی که در این حرفه فعالیت می کنند باید آموزش های لازم را فرا گیرند و گذراندن یک دوره 6 ماهه نباید ملاک کار قرار گیرد.


وی اظهار داشت: آژانس‌های خدمات مسافرتی قانونی و مجاز کشور با توجه به نظارت های انجام شده تخلفات کمتری دارند و عمده تخلفاتی که انجام می‌شود، توسط آژانس‌های غیرمجاز است.


55  دفتر خدمات مسافرتی و 16  هتل مجاز  در استان مرکزی به مسافرین و گردشگران خدمات رسانی می کنند.


6991/3075